Powrót do przeszłości z Marcelem Pérèsem

Ostatnia aktualizacja: 20.04.2014 21:55
Czy istnieją tematy, na które ten francuski artysta nie miałby czegoś ciekawego do powiedzenia? To niemożliwe! Marcel Pérès jest jednym z tych nielicznych, którzy z niezwykłą jasnością i logiką widzą dzieje kultury, jako całość i ciągłość. Zapraszamy na spotkanie z muzykologiem w Wielkanocny Poniedziałek.
Nubijskie piramidy w Meroe w roku 2001, widziane z lotu ptaka
Nubijskie piramidy w Meroe w roku 2001, widziane z lotu ptakaFoto: B N Chagny/Wikimedia Commons

Nic nie dzieje się bez powodu, wszystko ma swoje uzasadnienie, a losy cywilizacji to po prostu suma przyczyn i skutków. W pełnej pasji opowieści Pérèsa cofamy się w głąb dziejów, by szukać związku z przeszłością; zabiera on nas aż do starożytnego Egiptu - to jest ten właściwy początek opowieści o dziejach naszej kultury. Wszyscy jesteśmy z Egiptu!

Zapraszamy na spotkanie z niezwykłym artystą, który w ciągu godziny opowiadać będzie także o starożytnej Grecji, Izraelu, o muzyce jako dowodzie na zmartwychwstanie ciała, o niezwykłości Festiwalu "Pieśń naszych korzeni" w Jarosławiu…  Zaskoczy Państwa - to będzie bardzo niezwykłe świąteczne spotkanie!
Magdalena Łoś i Klaudia Baranowska
21 kwietnia (poniedziałek), godz. 21.30-22.30

Marcel
Marcel Pérès, fot. Michał Mach
bch/mm
Zobacz więcej na temat: MUZYKA starożytność
Czytaj także

Jak zastąpić Händlowskich kastratów?

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2013 14:00
Przy okazji wykonania "Rodelindy" w krakowskim cyklu "Opera Rara" rozmawialiśmy o jednym z najwybitniejszych dzieł barokowego mistrza.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Norrington: dawne instrumenty uczą nas prawdziwej muzyki

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2013 18:51
- Zawsze chciałem grać tak, jak życzyłby sobie tego kompozytor. Jestem jego adwokatem przed sądem: salą koncertową - mówił w Dwójce sir Roger Norrington, brytyjski dyrygent, który na Festiwalu "Chopin i jego Europa" poprowadził koncert muzyki Moniuszki, Chopina i Berlioza.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Uri Caine: "Summertime" ma typowe żydowskie brzmienie

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2013 17:00
- Ale nie wiem, czy skupianie na tym ma jakiś głębszy sens - mówi jazzman, który u Mahlera znajdował już nie tylko wątki klezmerskie, lecz także chińskie, Bacha grał z latynoskim combo, a Mozarta z Turkami. A czego Uri Caine nauczył się od Lutosławskiego? Posłuchajcie "Rozmów improwizowanych".
rozwiń zwiń