Z rozmów, które przeprowadził z nimi w Indonezji Krzysztof Dziuba, dowiedzieliśmy się, jaka twórczość prezentowana jest na takich festiwalach, jakie wyzwania stawiają one przed organizatorami i kto przychodzi słuchać muzyki współczesnej w Indonezji czy Malezji.
- Myślę, że jesteśmy jeszcze na etapie kształcenia się pewnego modelu publiczności. Zaczynamy dopiero edukować naszych odbiorców. Zależy nam (na razie) na ściąganiu na nasze koncerty studentów i uczniów. Chcemy, by traktowali je jako element edukacji, pewne uzupełnienie tego, co robią na studiach czy w szkole. Takie festiwale stwarzają im możliwość poznania nowych ludzi i bezpośredniego kontaktu z artystami i mistrzami. Marzę o tym, by nowa muzyka kompozytorów z naszego regionu przyciągała tak szeroką publiczność, jak robi to współczesna sztuka wizualna z Azji Południowo-wschodniej. Jest ona uznawana nawet na Zachodzie. Chcemy krok po kroku przybliżać ludziom muzykę współczesną. Jeżeli to się będzie udawać, istnieje wielka szansa, że wkrótce trafimy do szerszej publiczności - mówi Kee Yong Chong.
W programie nie zabrakło również nowej muzyki z Indonezji i Malezji.
***
Tytuł audycji: Nokturn
Prowadzi: Krzysztof Dziuba
Data emisji: 12.10.2015
Godzina emisji: 23.35
bch/mc