W popołudniowej części sobotnich przesłuchań wystąpiło aż pięcioro muzyków. Wśród nich wyróżniała się 19-letnia Koreanka Ji-Yoon Lee. Agata Kwiecińska i Magdalena Łoś, komentujące na naszej antenie konkursowe zmagania, podkreślały niezwykłą żywiołowość i pozbawioną przesady ekspresję wykonania Sonaty Es-dur op. 12 Beethovena. W grze młodej skrzypaczki, w jej scenicznej postawie, dominowała nuta radości, lekkości, był to najjaśniejszy punkt tych popołudniowych występów.
– Bardzo się ucieszyłam, gdy przeszłam do drugiego etapu, to był mój cel – powiedziała Ji-Yoon Lee w rozmowie z Kaludią Baranowską. Koreanka tłumaczyła również, dlaczego wybrała do swojego programu właśnie tę Beethovenowską sonatę.
W tej części przesłuchań wystąpili także Maciej Strzelecki, Marianna Vasilyeva, Maciej Burdzy oraz Oganes Girunyan.
Rozmawialiśmy również z dr Małgorzatą Sierszeńską-Leraczyk, psychologiem badającym wpływ środowiska rodzinnego na rozwój młodych muzyków. Rzecz jasna, tradycje muzyczne w rodzinie oraz sposób wychowania dziecka odgrywają, w procesie kształtowania dobrego artysty, niebagatelną rolę. Kwestią bardzo ważną, podkreślała psycholog, choć i trudną w realizacji jest sztuka stawiania mądrych wymagań. W rozmowie poruszano również kwestię różnych modeli wychowania (okazało się przy tym, że to być może syndrom "chińskiej matki" jest kluczem do osiągnięcia sukcesu muzycznego…).
O swej muzycznej edukacji wspominała na naszej antenie Ida Haendel, Honorowa Przewodnicząca Jury tegorocznego Konkursu. W rozmowie, którą przeprowadziła z nią Anna Skulska, Ida Haendel – światowej sławy brytyjska skrzypaczka polskiego pochodzenia, najmłodsza uczestniczka I Konkursu Skrzypcowego im. Henryka Wieniawskiego (rok 1935, zajęła wówczas, w wieku siedmiu lat, siódme miejsce), opowiadała o swych najwcześniejszych wspomnieniach związanych z grą na skrzypcach, o, wtedy jeszcze warszawskim, Konkursie, o swych muzycznych mistrzach.
Przypominamy, że na stronie Dwójki dostępne są pliki dźwiękowe z każdego kolejnego dnia przesłuchań trwającego w Poznaniu Konkursu Wieniawskiego.