Świat porządkowany opowieścią

Ostatnia aktualizacja: 26.09.2012 13:34
Opowieść pozwala lepiej swój czas zrozumieć i przeżyć. Siła opowieści jest tak potężna, że angielski pisarz Terry Pratchett postuluje istnienie pierwiastka chemicznego – narrativum. O storytellingu, czyli narracji w reklamie i sztuce porozmawiamy w Dwójce.
Świat porządkowany opowieścią
Foto: sxc.hu

Coraz częściej słyszymy o "narracyjnym zarządzaniu", czy "narracyjnych technikach terapii", bo sprawcza siła opowieści ujawnia się nie tylko w kulturze ale i w planowaniu wielkich przedsięwzięć, czy przekazywaniu informacji. Te ostatnie zaś, jeśli w dodatku są złożone, najłatwiej zrozumieć dzięki obrazom.

O psychologii narracji wizualnej w sztuce i reklamie porozmawiamy z dr Anną Waligórską – psychologiem, historykiem sztuki, autorką książki poświęconej temu zagadnieniu oraz z praktykami, pracującymi w reklamie - Robertem Zydlem i Bartłomiejem Brachem.

Zaprasza Barbara Schabowska.

26 września (środa), godz. 21.30

Czytaj także

Jak zostać gawędziarzem

Ostatnia aktualizacja: 22.12.2011 16:24
Sekret opowiadania historii tkwi między innymi w umiejętności słuchania i... powtórzeniach. Dobra opowieść ma w sobie to coś, że chcemy jej słuchać jeszcze raz i jeszcze raz.
rozwiń zwiń
Czytaj także

90 lat temu powstała pierwsza radiowa reklama

Ostatnia aktualizacja: 28.08.2012 07:00
Reklama dźwignią handlu - dziś wiedzą to wszyscy. Oczywiście, jako pierwsi odkryli to Amerykanie. 28 sierpnia 1922 roku w USA nadano pierwszą w świecie radiową audycję reklamową.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Małe firmy nie potrafią promować się w Internecie

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2012 00:00
Jak podaje GUS, tylko 60 proc. oraz niewiele ponad 80 proc. firm z polskiego sektora MSP uruchomiło własną stronę WWW. Jeszcze mniejsza liczba przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie profesjonalnych kampanii reklamowych w sieci.
rozwiń zwiń