Dr Anna Waligórska powiedziała w "Rozmowach po zmroku", że w reklamie istotne jest przekazywanie środkami wizualnymi czegoś, co jest pewną historią, zawiera akcję i ma wyrazistego bohatera.
W książce "Storytelling” czytamy, że "opowieść jest naturalnym sposobem myślenia o świecie – wykorzystuje ją psychologia narracyjna, polityka, nowoczesne zarządzanie. Po drugie, w czasach standaryzacji produktu walka przenosi się na pole komunikacji. Wygrywa marka, która ma w sobie to "coś”, co stanowi o jej kultowości, czasem wręcz − magii. Jak to zrobić, by konsument w nią uwierzył? Jak sprawić, by dzięki produktowi stał się kimś innym, kimś ze świata aspiracji?”
W radiowej Dwójce dr Anna Waligórska utrzymywała, że pomimo tego, że do reklamy wykorzystywane są filmy, które angażują zainteresowanie odbiorców, także statyczny obraz może mocno poruszyć widza, gdyż przekaz taki zawiera historię i wywołuje poczucie więzi.
Robert Zydel, etnograf i badacz rynku, przekonywał, że opowiadanie historii jest formą komunikacji, która towarzyszy człowiekowi "od początku”. Dla twórców reklam istotne jest zbieranie informacji na temat zainteresowań odbiorców, tego co lubią.
- W ten sposób, gdy przekładamy tę wiedzę na komunikację marketingową, mamy prawo podejrzewać, że będzie ona skuteczna, gdyż będzie zrozumiała – dodał.
Jego zdaniem w dzisiejszych czasach marketing jest sztuką, m.in. sztuką opowiadania historii.
Bartłomiej Brach, jeden z tłumaczy książki "Storytelling”, poinformował, że w momencie, kiedy opowieść pojawia się w reklamie, my sami dobudowujemy sobie jej ciąg dalszy i tym lepiej nam się ją śledzi.
Jego zdaniem opowieści mówią nam przede wszystkim o "zmianie w nas samych” i dlatego tak bardzo nas pociągają i utrzymują naszą uwagę.