Próba generalna Krzysztofa Pastora

Ostatnia aktualizacja: 25.11.2016 19:00
- Przed każdą próbą generalną i premierą bardzo się stresuję. Dlatego wolę pracować bardzo wcześnie rano. Gdy wieczorem pracuję z muzyką , to potem wszystko kołacze mi się po głowie i nie daje spać całą noc - powiedział w Dwójce Krzysztof Pastor, słynny polski choreograf i Dyrektor Polskiego Baletu Narodowego.
Audio
  • Rozmowa z Krzysztofem Pastorem o jubileuszu 30-lecia jego pracy artystycznej (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
Krzysztof Pastor podczas konferencji prasowej w Teatrze Wielkim
Krzysztof Pastor podczas konferencji prasowej w Teatrze WielkimFoto: PAP/Leszek Szymański

Okazji do stresu dla artysty było w ostatnim czasie z pewnością wiele - za sprawą obchodów jubileuszu 30-lecia jego pracy artystycznej, które zaplanowane są na 25 listopada w Teatrze Wielkim Operze Narodowej. Krzysztof Pastor przygotował na tę uroczystość balet do muzyki z "Bolera" Maurice'a  Ravela.

- Wolę pracować z muzyką trudną, która zmusza mnie do myślenia i szukania różnych rozwiązań. Tym razem sięgnąłem jednak po nietypowy dla siebie repertuar. Wybrałem "Bolero", bo jest to utwór radosny i odpowiedni dla świętowania jubileuszu – powiedział Krzysztof Pastor.

W audycji posłuchamy również o pozostałych  przedstawieniach - "Chopinianie" w klasycznej rosyjskiej choreografii Michaiła Fokina oraz balecie "Chroma" brytyjskiego choreografa Wayne'a McGregora - które zostaną wystawione w Teatrze Wielkim z okazji jubileuszu Krzysztofa Pastora.

***

Tytuł audycji:  "O wszystkim z kulturą"

Prowadzi: Jacek Hawryluk

Goście: Krzysztof Pastor (choreograf, dyrektor Polskiego Baletu Narodowego)

Data emisji: 25.11.2016

Godzina emisji: 18.00

mz/mc

Czytaj także

Gerard Wilk - tancerz, który wytańczył miłość

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2015 14:57
W audycji "Wybieram Dwójkę" wspominaliśmy jednego z najbardziej rozpoznawalnych polskich tancerzy powojennych.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Pani od tańca. Najlepsze balety Zofii Rudnickiej

Ostatnia aktualizacja: 05.02.2016 13:00
Tancerka, choreografka i autorka filmów baletowych przez wiele lat związana była z Teatrem Wielkim - Operą Narodową. - Teatr potrzebował młodych tancerzy, był to świetny okres współpracy z baletem radzieckim - wspomina Rudnicka.
rozwiń zwiń