Ewa Pobłocka: preludia i fugi Bacha były jak objawienie

Ostatnia aktualizacja: 21.12.2018 16:55
- Już jako dziecko grałam bardzo dużo Bacha. Podczas przesłuchań dla uczniów szkół podstawowych usłyszałam w wykonaniu jakiejś dziewczynki utwór, który mnie olśnił. Od tamtej chwili bachowskie preludia i fugi zawsze są ze mną – mówiła w Dwójce znakomita pianistka.
Audio
  • Ewa Pobłocka i jej Bach (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
Ewa Pobłocka
Ewa Pobłocka Foto: Grzegorz Śledź/PR2

Pretekstem do rozmowy z Ewą Pobłocką było jej nowe nagranie 24 "Preludiów" i "Fug" z I tomu DWK Jana Sebastiana Bacha. W audycji rozmawialiśmy o interpretacjach, które ukształtowały jej bachowski świat, o nagraniu zrealizowanym w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im Witolda Lutosławskiego, a także o roli muzyki Bacha w życiu naszej wybitnej pianistki.

Co ukształtowało obecną interpretację dzieł Bacha? Na jakim fortepianie pianista wykonała preludia i fugi, które zarejestrowano na jej ostatniej płycie? O tym w nagraniu audycji, podczas której - z uwagi na nadchodzące święta - zapytaliśmy również o tradycje świąteczne w domu rodzinnym Ewy Pobłockiej i o plany na Nowy Rok.

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą

Prowadzi: Róża Światczyńska

Gość: Ewa Pobłocka (pianistka)

data emisji: 21.12.2018

Godzina emisji: 17.30

mko

Czytaj także

Pieter Wispelwey najlepszy w "Suitach wiolonczelowych" Bacha

Ostatnia aktualizacja: 01.12.2018 14:18
Płytowy Trybunał Dwójki wybrał najlepszą interpretację dzieła Jana Sebastiana Bacha – Suity na wiolonczelę solo BWV 1007-1012.
rozwiń zwiń