Międzynarodowy kolektyw zajmuje się walką z zawłaszczaniem przestrzeni publicznej przez wszechobecne przekazy reklamowe. Celem artystów jest wprowadzenie nowych wartości na ulicach miast. - Reklamy promują wizję człowieka, jako wiecznego konsumenta, do tego stać na nie tylko najbogatszych, nam wydaje się to groźne, bo jesteśmy przekonani, że miejskie ulice należą do wszystkich mieszkańców - mówią twórcy Subvertisers International.
Ich akcje polegają np. na domalowaniu czegoś do istniejącej już reklamy, przez co zmieniają jej sens, lub wydobywają na światło dzienne jej ukryty podtekst. W każdym wypadku chodzi o zachęcenie ludzi do wyrażenia własnych poglądów w przestrzeni publicznej.
W audycji artyści podawali przykłady swoich działań i opowiadali o różnych reakcjach mieszkańców miast.
***
Tytuł audycji: Kwadrans bez muzyki
Przygotowała: Michał Nowak
Goście: członkowie kolektywu Subvertisers International
Data emisji: 8.10.2018
Godzina emisji: 15.00
bch/mko