Fragment Europejskiego Magazynu Kulturalnego przygotowanego w ramach projektu Euranet
Więcej o Euranecie na stronie >>> www.euranet.eu
***
Coraz więcej wskazuje na to, że Warszawa stanie się w 2016 roku Europejską Stolicą Kultury. Oto, jak pomimo kryzysu gospodarczego poradziły sobie z tym wyzwaniem Linz oraz Wilno:
Bartosz Panek opowiada o idei oraz historii instytucji Europejskiej Stolicy Kulturalnej:
Wileński program podsumowuje Rolandas Kvietkauskas. Na jego egalitarny i demokratyczny charakter złożyły sie m.in. Festiwal Twórczości Dziecięcej, Noc Kultury, wystawy sztuki współczesnej w miejscach publicznych (bankach, dworcach, lotniskach) oraz Dzień Ulicznego Muzyka, w którym udział wziąć mógł każdy chętny.
"Nowoczesny design Zimnej Wojny 1939-1970": jak mity i lęki obu stron kofliktu wpłynęły na ich kulturę materialną oraz sztukę, pokazuje Wileńska wystawa.
Artystyczne centrum Europy - z pracami Sola Lewitta, Magdaleny Abakanowicz czy Dennisa Oppenheima - pod gołym niebem? Dlaczego nie. O idei "Parku Europy" opowiada jego twórca, znany litewski rzeźbiarz Gintaras Karosas.
O tym jak Linz z małego przemysłowego ośrodka przekształcił sie w europejskie centrum kulturalnej turystyki - z ponad dwoma milionami gości z 66 krajów świata - opowiada Julia Stoff
Czym jest ulokowany w Linzu "Akustikon"? O politycznej marginalizacji dźwięku opowiada Peter Androsch.