"Napór". Kolejna podróż w głąb wszechświata
Pretekstem do rozmowy o cyberpunku było wznowienie klasycznych już opowiadań Williama Gibsona, ojca założyciela cyberpunka. - Według anegdoty Gibson wymyślił cyberprzestrzeń, czyli fantastyczną komputerową krainę, do której podłączamy się umysłem, patrząc na młodzież grające na automatach. On zobaczył ich marzenie, żeby żyć w tym świecie z komputera - wspominał Michał R. Wiśniewski.
Gość audycji dodał, że w tekst założycielski cyberpunka opowiadał o dzieciakach, które buntują się przeciw dorosłym, wykorzystując swoją znajomość nowej technologii, jaką były komputery.
W audycji rozmawialiśmy o najważniejszych autorach i powieściach tego gatunku. Dyskutowaliśmy o kwestiach filozoficznych, które poruszał cyberpunk. Ciekawy wątek rozmowy dotyczył specyfiki cyberpunku japońskiego. W audycji przywołaliśmy też zabawny i malowniczy przepis na powieść tego gatunku.
***
Tytuł audycji: Dwukropek
Prowadzi: Piotr Kofta
Goście: dr. hab. Adam Mazurkiewicz z Uniwersytetu Łódzkiego (autor jedynej w Polsce monografii o cyberpunku) oraz z Michał R. Wiśniewski (pisarz, znawca tematyki mangi, anime i fantastyki, popularyzator kultury japońskiej w Polsce)
Data emisji: 26.01.2017
Godzina emisji: 21.30
bch/kh