Uczniowie chcą być współgospodarzami szkół

Ostatnia aktualizacja: 07.03.2013 19:15
- Udało nam się na przerwach uruchomić radiowęzeł, co pozwala na lepszy relaks między lekcjami - mówił w Dwójce jeden z uczestników dyskusji o życiu szkoły z uczniowskiej perspektywy.
Audio
  • Jak wygląda szkolne życie z uczniowskiej perspektywy?
Uczniowie liceum na korytarzu podczas przerwy
Uczniowie liceum na korytarzu podczas przerwy Foto: PAP/Marcin Bielecki

W audycji z cyklu "Nitki" gościliśmy uczniów z kilku warszawskich liceów. Z Kubą, Olą, Marysią, Jankiem i Aleksandrą rozmawialiśmy o tym, jak wyglądają ich klasy i relacje z nauczycielami, jak sobie radzą ze stresem i jak według nich powinny zostać zorganizowane lekcje i szkolne przerwy. Okazuje się, że na uczniowskie samopoczucie pozytywnie wpływa możliwość współdecydowania o organizacji i wyglądzie szkoły i dnia lekcyjnego.

- U nas każda klasa urządzona jest przez uczniów - opowiadała Marysia. - W naszej trzy ściany mamy różowe, jedną fioletową, ławki ustawione są w podkowę, dzięki czemu możemy siebie widzieć, dobrze się tam czujemy - podkreślała.

Inny z gości Anki Grupińskiej zachwalał system, w którym regularne przerwy między lekcjami trwają 15 minut zamiast powszechnych 10 minut. - Tak miałem w gimnazjum i to było bardzo fajne, bo można się było przewietrzyć - opowiadał.

Jakie są oczekiwania uczniów wobec szkół? Jakie zmiany uważają za pozytywne? O tym w nagraniu audycji.

bch

Czytaj także

"Masakra z tą maturą, należałoby zrobić rewolucję w tej sprawie"

Ostatnia aktualizacja: 23.01.2013 22:40
Tę surową ocenę obowiązujących egzaminów przedstawiła w Dwójkowej dyskusji Katarzyna Bratkowska, polonistka jednego z warszawskich liceów. Czy polski system oświaty jest naprawdę aż taki zły?
rozwiń zwiń