- To, że jakiś artysta staje się modnym, jest splotem różnego rodzaju okoliczności geograficzno-kulturowych - uważa Konrad Szukalski z Domu Aukcyjnego Agra-Art.
Zdaniem Macieja Kossowskiego, przedstawiciela instytucji zajmującej się inwestycjami alternatywnymi, ci, którzy chcą zarobić na sztuce, muszą wybierać takich artystów, którzy mają potencjał na karierę międzynarodową.
- Pierwszą sprawą jest to w jakiej galerii dany artysta funkcjonuje w Polsce - podkreśla Kossowski. - Są galerie, które mają lepszy kontakt z zagranicznymi galeriami i kolekcjonerami - i co za tym idzie - skuteczniej plasują artystów na rynku - dodaje.
W Polsce nie ma jednoznacznego autorytetu, który promowałby artystów, a jak się okazuje taka osoba może zdziałać bardzo wiele. - We Francji czy Niemczech znany i ceniony malarz, obejmując protektoratem jakiegoś młodszego kolegę, wystawia mu pewnego rodzaju świadectwo, a nam gwarancję, że inwestując w niego na pewno nie stracimy - uważa Konrad Szukalski.
Więcej w materiale Izabeli Woźniak. Zapraszamy do wysłuchania!
Porannego pasma "Zapraszamy do Trójki" można słuchać od poniedziałku do soboty między godziną 6.00 a 9.00.