Cyberman spotyka Harpiosyrenę. Ewa Chełmecka w Wenecji

Ostatnia aktualizacja: 28.07.2015 10:00
- To, co widzialne, znakomicie odzwierciedla fotografia. Mnie interesuje sfera wyobraźni, symbolu, metafory - podkreślała Ewa Chełmecka, uczestniczka projektu "Fractal Identities" pokazywanego na weneckim Biennale.
Audio
  • Rozmowa z malarką i rzeźbiarką Ewę Chełmecką (Poranek Dwójki)
Harpiosyrena - jedna z prac Ewy Chełmeckiej prezentowanych na weneckim Biennale
"Harpiosyrena" - jedna z prac Ewy Chełmeckiej prezentowanych na weneckim BiennaleFoto: Ewa Chełmecka/za zgodą artystki

- Technologia staje się integralną częścią ciała człowieka, jego przedłużeniem - komentowała artystka swoją pracę "Cyberman". - Ma to niestety swoje mroczne konsekwencje: wirtualny kontakt wypiera ten osobisty. Zmniejszamy obiektywnie dystans między nami, a jednocześnie budujemy coraz wyższe mury - dodała. Tego rodzaju refleksji poświęcone są prace malarki i rzeźbiarki z cvklu "Cyberrebel", prezentowane na weneckim Biennale.

A już jesienią mieszkańcy Warszawy będą mogli się dowiedzieć, jak zdaniem Ewy Chełmeckiej wygląda miłość w czasach cyber kultury.

***

Prowadzi: Tomasz Obertyn

Gość: Ewa Chełmecka (malarka, rzeźbiarka)

Data emisji: 28.07.2015

Godzina emisji: 8.35

Materiał wyemitowany w audycji "Poranek Dwójki"

mm/kd

Czytaj także

Życie Fridy Kahlo - ból przekuty w sztukę

Ostatnia aktualizacja: 21.07.2015 12:44
- Frida całe swoje cierpienie zmieniła w sztukę. Ktoś inny może popadłby w apatię. Dla niej ból stał się materiałem, z którego stworzyła niesamowite obrazy - mówi Barbara Mujica, autorka książki o wielkiej meksykańskiej malarce.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Holenderski realista popisuje się sukniami

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2015 10:00
Gerard ter Borch – ceniony XVII-wieczny malarz, mistrz scen rodzajowych - miał wg niektórych komentatorów jedną słabość: suknie atłasowe, koniecznie pełne światła.
rozwiń zwiń