Mrożek i Tyrmand. Rozterki emigranta zapisane w listach
Jak podkreślał w Dwójce Maciej Wojtyszko, może dziwić, że tak długo nikt nie zauważył, jak bardzo muzyczne są teksty Mrożka. - Fantastyczne są choćby partie Edka, które są pół śpiewane, pół mówione.
Gość audycji zwrócił również uwagę, jak niewiele jest polskich oper, które uwzględniają melodykę słowa polskiego. Stąd tak ważne jest wydobycie "muzycznego potencjału" Mrożka . - Partytura Michała Dobrzyńskiego organicznie związana jest z językiem polskim, z frazą Mrożka - mówił Maciej Wojtyszko o stronie kompozytorskiej operowego "Tanga".
W rozmowie również o reżyserowaniu takim słowno-muzycznym dziełem ("wymaga to głębokiej analizy psychologicznej") czy o José Marii Florêncio – "dyrygencie z duszą reżysera".
***
Prowadzi: Paweł Siwek
Gość: Maciej Wojtyszko (reżyser, pisarz, dramaturg)
Data emisji: 5.12.2017
Godzina emisji: 8.10
Materiał został wyemitowany w audycji "Poranek Dwójki".
jp/mko