Teatroteka. "Z ogromną pasją podszedłem do reżyserii tego tekstu"

Ostatnia aktualizacja: 26.02.2018 10:54
- Komediodramat Roberta Urbańskiego to świetny tekst, który natychmiast mnie przekonał, że warto to robić - mówił w Dwójce Michał Szcześniak, reżyser nagrodzonego na tegorocznym festiwalu Teatroteka spektaklu telewizyjnego "Porwać się na życie".
Audio
  • Michał Szcześniak o spektaklu telewizyjnym "Porwać się na życie", pracy nad swoim pełnometrażowym debiutem filmowym i o programie Berlinale Talents (Poranek Dwójki)

Teatroteka Fest 1200.jpg
"Teatroteka to przede wszystkim promocja młodego polskiego dramatu"

Absurdalna komedia o 50-latku, który postanawia porwać koleżankę z pracy na festiwalu Teatroteka zdobyła nagrody łącznie w sześciu kategoriach (m.in. za najlepszy tekst dramatyczny, za reżyserię i za pierwszoplanową rolę męską). W spektaklu występują Agata Kulesza, Andrzej Mastalerz, Tomasz Sapryk, Iza Kuna i Andrzej Konopka.

- Przy montażu spektaklu mało wycinałem, bo to są tak fenomenalni aktorzy, że w zasadzie można było brać zarejestrowany materiał w całości. Zresztą takie jest też założenie, że wszystko się dzieje w jednym kadrze. Tam do montażu było już raczej małe pole - tłumaczył Michał Szcześniak.

Czy praca nad spektaklem telewizyjnym była dla gościa Dwójki przedsionkiem do pełnometrażowego debiutu filmowego? W jakim charakterze uczestniczył w zakończonym w weekend festiwalu Berlinale? O tym w nagraniu audycji.

***

Rozmawiał: Paweł Siwek

Gość: Michał Szcześniak (reżyser, scenarzysta, pisarz, dziennikarz)

Data emisji: 26.02.2018

Godzina emisji: 8.10

Materiał został wyemitowany w audycji Poranek Dwójki.

pg/mko

Czytaj także

"Breakout". Teatralne historie każdego z nas

Ostatnia aktualizacja: 19.09.2016 11:00
- To rozprawa ze złudzeniem, że człowiek decyduje o własnym losie – powiedział o sztuce "Breakout" Wojciech Tomczyk, jej autor.
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Teatroteka to przede wszystkim promocja młodego polskiego dramatu"

Ostatnia aktualizacja: 06.02.2018 11:16
- Teatroteka to cykl ekranizacji tzw. młodej polskiej dramaturgii w ujęciu reżyserskim w większości młodych reżyserów, choć to wcale nie najważniejsze kryterium. Przede wszystkim są to debiutanci w tej formie wyrazu artystycznego, jakim jest teatr telewizji - mówi Krzysztof Domagalik z Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych w Warszawie.
rozwiń zwiń