Meyer i najważniejsze filharmonie świata

Ostatnia aktualizacja: 24.05.2013 10:30
Jego muzyka była wykonywana w wielu najważniejszych ośrodkach muzycznych, m.in. w Carnegie Hall w Nowym Jorku, Berlińskiej Filharmonii i wiedeńskim Wiener Musikverein.
Audio
  • Rozmowa z Krzysztofem Meyerem o prapremierze "Cyberiady" w Poznaniu
  • O spektaklu "Piszczyk" w Teatrze Polskim w Poznaniu opowiada reżyser Piotr Ratajczak
Carnegie Hall w Nowym Jorku
Carnegie Hall w Nowym JorkuFoto: facebook.com/Carnegie Hall

Krzysztof Meyer studiował kompozycję w klasie Stanisława Wiechowicza i Krzysztofa Pendereckiego oraz teorię muzyki u Aleksandra Frączkiewicza. Kształcił się także w Paryżu i Fontainebleau pod kierunkiem Nadii Boulanger. W swej twórczości wykazuje dużą erudycję muzyczną i dbałość o warsztat kompozytorski, przede wszystkim o spójność formy muzycznej i czytelny plan dramaturgiczny utworu. Kompozytor stosuje nowoczesne techniki kompozytorskie, jednak dbałość o równowagę formy oraz nawiązania do takich gatunków, jak symfonia, kwartet, czy koncert, łączą go z klasycyzmem.

Pretekst do rozmowy z naszym gościem w "Poranku Dwójki" była prapremiera "Cyberiady" w Teatrze Wielkim w Poznaniu (nasz program jest patronem tego wydarzenia).
Rozmawialiśmy również o innej prapremierze - spektaklu "Piszczyk" w reżyserii Piotra Ratajczaka na Dużej scenie Teatru Polskiego w Poznaniu.
To wydarzenie w ramach VI Spotkań Teatralnych "Bliscy Nieznajomi" - "Ojcowie". Z reżyserem Piotrem Ratajczakiem porozmawiamy o tym spektaklu i o jego pracy - jako dyrektora artystycznego w Teatrze Dramatycznym im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu.
Audycję prowadził Paweł Sawicki.

Zobacz więcej na temat: dzieje się MUZYKA TEATR
Czytaj także

Renata Przemyk: Jak coś robię, to na całego

Ostatnia aktualizacja: 10.01.2012 14:30
Rzek jest wiele i wszystkie budzą ogromną ciekawość i chęć wejścia. A ja jestem z tych bardzo ciekawskich. Jestem ciekawa świata, muzyki, nowych ludzi – wyznaje artystka.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Gdy skrzypek gra na puzonie, czyli nowe szaty teatru muzycznego

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2013 17:00
Elektroniczno-multimedialne dzieło "Persepolis” Iannisa Xenakisa, to tylko jeden z mnóstwa przykładów wykraczania poza tradycje teatru muzycznego. Co te zmiany oznaczają dla instytucji kulturalnych? Na te pytania odpowiada Monika Pasiecznik – teoretyk muzyki, publicystka muzyczna i blogerka.
rozwiń zwiń