Margaret Leng Tan odkryła fortepian dziecięcy w roku 1993, gdy poproszono ją o wykonanie Suite for Toy Piano Cage'a na koncercie poświęconym jego pamięci. Ten skromny, mały utwór jest pełen inwencji. Okazało się, że zabawkowy fortepian ma ogromny potencjał. Dziś czuje się dumna z tego, że wprowadziła fortepian dziecięcy na estrady filharmoniczne. Powstają nowe utwory na ten instrument. Podkreśla, że nie porzuciła "dorosłego" fortepianu – jedynie doświadczenie zabawkowego instrumentu wzbogaciło jej technikę pianistyczną.
Nigdy też nie zastanawiała się nad tym, czy gra na dziecięcej zabawce ma sens. - Nie myśl o tym, co pomyślą rodzice i przyjaciele. Jeśli masz interesujący pomysł, idź za nim. Nie pozwól, aby ktoś ci to wyperswadował! Może to nie zadziała, ale przynajmniej będziesz wiedzieć, że nie działa – mówi Margaret Leng Tan. – Nie uciekaj od tego tylko dlatego, że to jest nowe i nieznane! Wszystko, co kiedykolwiek zostało odkryte, zostało odkryte dlatego, że jacyś ludzie zanurkowali w nieznane.
Rozmawiała Magdalena Fijałkowska.