Trwanie i zmiana

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2025 23:00
Twórczość nie jest konkurowaniem o palmę pierwszeństwa, ale nawarstwianiem myśli i perspektyw. Czasem powrót do jakiegoś rozwiązania albo do jakiegoś rodzaju materiału muzycznego wiąże się z naturalną zmianą.
Twórczość nie jest konkurowaniem o palmę pierwszeństwa, ale nawarstwianiem myśli i perspektyw.
Twórczość nie jest konkurowaniem o palmę pierwszeństwa, ale nawarstwianiem myśli i perspektyw.Foto: Shutterstock/Decord Project

Zmiana może być gwałtowna albo powolna, stopniowa albo linearna. Zmiany i trwania szukaliśmy w rozwijających się powoli utworach Aleksandry Słyż i Stefana Prinsa, w ucieleśnionym przez muzykę Agnieszki Stulgińskiej oddechu, ale też w szalonej instrumentalnej wirtuozerii Yarona Deutscha w kompozycji Tristana Muraila, w kontemplacji szeregu dwunastotonowego Ann Southam i w powrotach Wojciecha Błażejczyka do instrumentarium Harry’ego Partcha.

Zapraszamy na poszukiwanie naturalnej ekspresji, która wcielić się może w najrozmaitsze gatunki i rodzaje brzmienia.


Posłuchaj
119:27 2025_02_24 23_00_27_PR2_Nocna_strefa.mp3 Trwanie i zmiana (Nocna strefa/Dwójka)

 

***

Tytuł audycji: Nocna strefa

Prowadzenie: Adam Suprynowicz

Data emisji: 24.02.2025

Godz. emisji: 23.00

am

 

Czytaj także

AI, topniejące lodowce i rozliczenia

Ostatnia aktualizacja: 14.01.2025 01:00
Co sztuczna inteligencja może mieć do zaoferowania muzyce współczesnej? To oczywiście zależy od tego, czego ją nauczymy i jak sformułujemy zadanie. Gdzie w takiej pracy przesuwa się obszar twórczości? Jennifer Walshe podjęła próbę stworzenia za pomocą AI nowej interpretacji słynnej dadaistycznej "Ursonate" Kurta Schwittersa.
rozwiń zwiń