Jury w składzie: Hanna Turonek (flecistka Orkiestry Sinfonia Varsovia), Dorota Kozińska i Kacper Miklaszewski uznało, że najlepszej rejestracji dzieła Telemanna dokonali:
Maurice Steger – flet prosty, Akademie für Alte Musik Berlin, dyr. od skrzypiec Stephan Mai (Berlin, Teldex Studio 2005, Harmonia Mundi 2006)
W audycji słuchaliśmy także następujących nagrań:
- Frans Brüggen – flet prosty, Concentus musicus Wien, dyr. Nikolaus Harnoncourt (marzec/kwiecień Wiedeń 1966, LP Das Alte Werk/Telefunken 1967/“Frans Brüggen Edition 2012” 12 CD Warner Classics 2012)
- Dan Laurin – flet prosty, Arte dei Suonatori (listopad 2000, Jordanowo-Paradyż; BIS 2002)
- Julien Martin – flet prosty, Capriccio Stravagante, dyr. Skip Sempé (Paradizo 2006)
- Dorothee Oberlinger – flet prosty, Ensemble 1700 (2012 Neumarkt, Niemcy; DHM/Sony Music 2014)
- Bolette Roed – flet prosty, Arte dei Suonatori (Kościół parafialny św. Jakuba Większego przy Wyższym Seminarium Duchownym Misjonarzy Oblatów Maryi Niepokalanej w Obrze, 1-4 lipca 2015; DUX 2015)
***
Georg Philipp Telemann (1681-1757), należał do najbardziej cenionych kompozytorów I połowy XVIII wieku. Za życia popularnością przewyższał swego rówieśnika - Jana Sebastiana Bacha. Ceniony w całej Europie, grywany i - co istotne - wydawany. Telemann był poliglotą, biegle znał francuski i włoski, dobrze łacinę i grekę. Ale co za tym idzie, był także "muzycznym poliglotą": katalog jego utworów jest niezwykle obszerny, obejmuje różne utwory pisane w odmiennych stylach.
Samych suit instrumentalnych Telemann napisał ponad 120, z czego do dziś zachowało się 109, w tym 46 suit z udziałem instrumentów koncertujących. Do nich zalicza się Suita a-moll – jedna z najczęściej wykonywanych kompozycji Telemanna, powstała przed rokiem 1725.
***
Tytuł audycji: Płytowy Trybunał Dwójki
Prowadzi: Jacek Hawryluk
Goście: Hanna Turonek (flecistka Orkiestry Sinfonia Varsovia), Dorota Kozińska i Kacper Miklaszewski
Data emisji: 20.02.2016
Godzina emisji: 17.00
mc/bch