Cykliczna audycja Jacka Hawryluka, w której zaproszeni goście – krytycy muzyczni – porównują interpretacje wybranego utworu nie wiedząc, kto jest wykonawcą. Pomysł jest prosty. Słuchamy w ciemno wybranego utworu, w kilku interpretacjach, bez wiedzy na temat wykonawców. Program składa się z czterech rund, w każdej z nich eliminujemy jedno wykonanie. Do ostatniej rundy przechodzą dwa lub trzy najlepsze, zdaniem gości, interpretacje. W finale wybieramy tę najlepszą. Dopiero po odrzuceniu dowiadujemy się, kto podpisał się pod konkretnym wykonaniem. Do końca więc słuchacze i krytycy trzymani są w napięciu.
I Miejsce
Musica Antiqua Köln, dyr. Reinhard Goebel (Archiv1986) (wersja 4)
II Miejsce
Orkiestra Barokowa z Fryburga Bryzgowijskiego, dyr. Petra Müllejans i Gottfried von der Goltza (Harmonia Mundi 2011) (wersja 6)
III miejsce
Ensemble Masques, kier. art Olivier Fortin (Alpha 2022) (wersja 5)
Pozostałe nagrania
English Baroque Soloists, dyr. John Eliot Gardiner (Erato 1985) (wersja 1)
The Boston Early Music Soloists, dyr. William Malloch (Koch 1991) (wersja 3)
Dunedin Consort, dyr. John Butt (Linn 2022) (wersja 2)
***
Tytuł audycji: Kto słucha, nie błądzi, czyli Płytowy Trybunał Dwójki
Prowadził: Jacek Hawryluk
Data emisji: 30.09.2023
Godzina emisji: 17.00
mo