"Chopin i jego Europa": Collegium 1704 i bel canto

Ostatnia aktualizacja: 20.08.2014 09:50
Na koncert Praskiej Orkiestry Barokowej oraz znakomitej włoskiej sopranistki Raffaelli Milanesi zapraszamy w środowy wieczór. Transmisję z Filharmonii Narodowej poprowadzą Ewa Szczecińska i Piotr Matwiejczuk.
Raffaella Milanesi i Vaclav Luks, którzy wystąpią w środę na Festiwalu Chopin i jego Europa
Raffaella Milanesi i Vaclav Luks, którzy wystąpią w środę na Festiwalu "Chopin i jego Europa"Foto: PAP/CTK Photo/Stan Peska

Zapraszamy do serwisu specjalnego poświęconego Festiwalowi "Chopin i jego Europa 2014">>>

Collegium 1704 została założona w 2005 roku przez klawesynistę i dyrygenta Václava Luksa na potrzeby projektu BACH - PRAHA - 2005 w ramach Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego Praska Wiosna.
Orkiestra  koncertuje w całej Europie, bierze także udział w wielu prestiżowych festiwalach, m.in. Festival de Musique de Sully & du Loiret, Festival Baroque de Pontoise czy Rencontres Musicales de Vézelay. Od 2007 roku Collegium 1704 jest zespołem-rezydentem festiwalu Svatováclavský hudební festival w Ostrawie. Od jesieni 2008 zespół regularnie występuje w Dreźnie i w Pradze, prezentując cykl koncertów zatytułowany "Music Bridge Prague - Dresden". Rok Haendla 2009 zespół Collegium 1704 uczcił przypominając publiczności oratorium "La Resurrezione" kompozytora oraz jego operę "Rinaldo". Prezentacja tej ostatniej w Opéra Royal de Versailleszostała okrzyknięta "najpiękniejszym wykonaniem 2010 roku" (Radio France, Gérard Courchelle).
Koncerty zespołu są często transmitowane na żywo i nagrywane przez stacje radiowe w Czechach, Francji i Niemczech, a także przez Czeską Telewizję i francuski program TV Mezzo. Nagrania Collegium 1704 dla takich wytwórni jak Arta records, Supraphon, Zig-Zag Territoires czy Accent są entuzjastycznie przyjmowane nie tylko w Europie. CD z "Officium defunctorum" oraz "Requeim" D. Zelenki zostało nagrodzone przez prestiżowy magazyn "Gramophone" w czerwcu 2011 roku.

Program:

Wolfgang Amadeus Mozart Łaskawość Tytusa – uwertura do opery KV 621

Jan Václav Voříšek Symfonia D-dur op. 24

Gioacchino Rossini Assisa a piè d’un salice - aria z opery "Otello"

Vincenzo Bellini Ah, non credea mirarti - aria z opery "Lunatyczka"

Franciszek Schubert Uwertura w stylu włoskim D 591

Gaetano Donizetti Ardon gli incensi - aria z opery "Łucja z Lammermooru"

Wyk. Praska Orkiestra Barokowa Collegium 1704 pod dyrekcją Václava Luksa; Raffaella Milanesi - sopran

20 sierpnia (środa), godz. 20.00-23.00, wprowadzenie o 19.00

mm/mc

Czytaj także

Jak Frans Brüggen odmienił życie muzyczne w Polsce

Ostatnia aktualizacja: 16.08.2014 11:00
Muzyka wybitnego flecisty i dyrygenta dotarła nad Wisłę o wiele wcześniej niż on sam i doprowadziła do małej rewolucji. Zmarłego w poniedziałek Fransa Brüggena wspominali w Dwójce jego polscy współpracownicy i przyjaciele.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Tobias Koch: Chopin to Rolling Stonsi XIX wieku

Ostatnia aktualizacja: 17.08.2014 12:33
– Muzyka Chopina była wówczas czymś zupełnie nowym – przypominał w Dwójce znakomity niemiecki pianista, którego recital fortepianowy usłyszeliśmy w drugim dniu festiwalu "Chopin i jego Europa".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Dejan Lazić: Mozartowi było łatwiej

Ostatnia aktualizacja: 19.08.2014 13:00
- Nie znał symfonii Brahmsa, "Dafnis i Chloe" Ravela czy oper Wagnera. Dzisiaj twórcy czują się przytłoczeni wpływami, a w wielu utworach słychać starania, by nie brzmieć "jak ktoś inny" - mówił Chorwat Dejan Lazić, który na Festiwalu "Chopin i Europa" zaprezentował talenty pianistyczne, ale też kompozytorskie.
rozwiń zwiń