Salzburg-Londyn. Wspomnienia letnich festiwali

Ostatnia aktualizacja: 07.08.2017 12:22
W "Letnim Festiwalu Muzycznym" aż dwie retransmisje koncertów z ubiegłego sierpnia. Powrócimy do salzburskiego Mozarteum i londyńskiego Cadogan Hall.
Antoine Tamestit
Antoine TamestitFoto: PAP/CTK Photo/Michal Kamaryt

Program:

Mark Simpson Hommage à Kurtag (prawykonanie, zamówienie Festiwalu w Salzburgu), György Kurtág Játékok (wybór), Robert Schumann Märchenzählungen, op. 132

Wyk. Mark Simpson - klarnet, Antoine Tamestit - altówka, Pierre-Laurent Aimard - fortepian.

(Mozarteum, Salzburg, 14.08.2016)

***

Program:

Franz Schubert Kwartet smyczkowy c-moll, D. 703, Sally Beamish Merula perpetua (prawykonanie, zamówienie BBC), W.A. Mozart Kwartet smyczkowy C-dur, K. 515

Wyk. Lise Berthaud - altówka, David Saudubray - fortepian, Armida Quartet

(Prom 7., Cadogan Hall, Londyn, 29.08.2016)

***

Na "Letni Festiwal Muzyczny" w poniedziałek (7.08) w godz. 19.30-23.00 zaprasza Joanna Grotkowska.

mc/bch


Zobacz więcej na temat: Salzburg Londyn koncerty
Czytaj także

"To jedyne świeckie utwory Heinricha Schütza"

Ostatnia aktualizacja: 30.07.2017 13:42
- Takiej beztroski i lekkości nie słychać już w żadnym z jego późniejszych dzieł - o wczesnych madrygałach najwybitniejszego niemieckiego kompozytora tworzącego przed Bachem opowiadał w Dwójce Konrad Junghänel, szef zespołu Cantus Cölln.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Christie: w wykonawstwie muzyki zawsze stawialiśmy na autentyzm

Ostatnia aktualizacja: 02.08.2017 13:03
- Naszym zadaniem było wykonywanie muzyki XVII i XVIII wieku w oparciu o najnowszą wiedzę historyczną oraz z wykorzystaniem dawnych instrumentów lub ich kopii - podkreślał w Dwójce założyciel i legendarny szef zespołu Les Arts Florissants.
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Pannom z dobrych domów wypadało grać na fortepianie"

Ostatnia aktualizacja: 03.08.2017 13:00
- Dzięki tej umiejętności panie zwiększały swą towarzyską atrakcyjność, ale istnieje grono pianistek z końca XVIII wieku, które przekroczyły poziom amatorski - mówiła w Dwójce Katarzyna Drogosz, specjalizująca się w grze na instrumentach historycznych.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Paavo Järvi: symfonie Brahmsa to cud inżynierii

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2017 12:00
– U niego wszystko jest ze sobą połączone, każda najmniejsza nuta nie jest napisana przypadkowo. Każde oznaczenie, każdy klucz, znak mają swój głęboko przemyślany cel – mówił estoński dyrygent w przerwie koncertu BBC Proms, podczas którego zabrzmiała m.in. Brahmsowska II Symfonia D-dur.
rozwiń zwiń