W sezonie 2012-2013 dla Cencica najważniejsze było wykonanie odkrytej na nowo opery Leonarda Vinci "Artaserse". Dzieło miało premierę w 1730 roku w Rzymie. Kobietom nie wolno było wtedy występować, więc do - wymyślonego przez Cencica - ponownego wystawienia opery również zaangażowano jedynie śpiewaków.
Cencic, który w tej sztuce występował jako Mandane, zebrał najlepsze recenzje. Jego występy kończyły się owacją na stojąco.
We wtorek w Dwójce transmisja z Opéry Comédie w Montpellier. Tym razem Cencic zaśpiewa najpiękniejsze arie barokowe.
Opéra Comédie w Montpellier, fot.facebook.com/OOnMLR
Program:
Antonio Vivaldi Concerto na skrzypce, smyczki i basso continuo RV 181;
Tomaso Albinoni Pianta bella, pianta amata, aria z “Il nascimento dell'aurora”;
Antonio Caldara Barbaro non comprendo, aria z “Adriano in Siria”;
Giovanni Antonio Brescianello Sinfonia F-dur op. 1 nr 5;
Francesco Gasparini Dolce mio ben, aria z “Flavio Ancio Olibrio”;
Antonio Vivaldi Mi vuoi tradir lo so, aria z “La Verità in cimento” RV 739;
Baldassare Galuppi Concerto a 4;
Giovanni Porta Mormorando quelle fronde, aria z “La costanza combatutta in amore”;
Geminiano Giacomelli Sposa non mi conosci, aria z “La Merope”;
Antonio Vivaldi Concerto na skrzypce, smyczki i basso continuod-moll RV 277 (Il Favorito);
A piedi miei svenato z “Agrippo” RV 697;
Anche in mezzo aperigliosa z “L'Odio vinto dalla costanza”
W przerwie koncertu audycja Moniki Pilch "Poezja metafizyczna baroku".
"Letni Festiwal Muzyczny" przygotowała Magdalena Łoś.
Wyk. Max Emanuel Cencic - kontratenor, orkiestra Il Pomo d'Oro, dyr. Riccardo Minasi
23 czerwca (wtorek), godz. 19.30