Festiwal Piano Room

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2018 19:02
Pięciu polskich pianistów, reprezentujących przeróżne style muzyczne, wystąpi w dniach 3-5 stycznia 2019 r. w specjalnie dla nich wybranych i przygotowanych przestrzeniach w klubie SPATiF w Warszawie.
Plakat festiwalu
Plakat festiwaluFoto: materiały pras.

Celem przedsięwzięcia jest pokazanie, że muzyk w procesie pracy twórczej może być o wiele ciekawszy niż oglądany na koncercie, a jego instrument może zaistnieć w różnorodnych kontekstach artystycznych i poza artystycznych.

Koncepcja jest zainspirowana formą projektu Boiler Room - platformy telewizyjnej, dzięki której można na żywo oglądać występy DJ-ów. 

Mówi pianista i inicjator wydarzenia, Grzegorz Tarwid:

"Widząc, w jaki sposób ludzie słuchają, cieszą się muzyką, postanowiłem skorzystać z formatu Boiler Room przy realizacji własnego projektu. To nie będzie jednak koncert, na którym ludzie w skupieniu słuchają muzyka będącego na scenie. Przedstawimy sytuację, w której pianista nie gra recitalu, a znajduje się w swojej sali prób, gdzie pracuje nad nowym materiałem. Chcemy uchwycić ten moment, gdzie pianista, pochłonięty pracą na żywo nad materiałem, kreuje swoją własną wypowiedź. Jeżeli malarz pokazuje w jaki sposób tworzy obraz, dobiera kolorów, próbuje różnych możliwości, rezygnuje z nich i zaczyna jeszcze raz, czemu nie można ukazać muzyka robiącego te same rzeczy w swoim świecie? PIANO ROOM to nie tylko zdarzenie z kategorii sztuki ale także, a może przede wszystkim – przedstawienie integralnej i zwykłej części ludzkiego funkcjonowania". 

 

 

PROGRAM:

czwartek, 3.01

20:00 KAMIL PIOTROWICZ

21:30 AFTER PARTY

 

piątek, 4.01

18:00 PANEL DYSKUSYJNY z udziałem wszystkich pianistów

20:00 ANDRZEJ JAGODZIŃSKI

21:30 ALBERT KARCH

23:00 AFTER PARTY

 

sobota, 5.01

20:00 ANDRZEJ KARAŁOW

21:30 PIOTR ZABRODZKI

23:00 AFTER PARTY

***

materiały pras.

Zobacz więcej na temat: Jazz
Czytaj także

Mieczysław Kosz. Legenda jazzu z zamojskiej wsi

Ostatnia aktualizacja: 17.12.2018 18:00
- Gdy zacząłem interesować się grą na fortepianie, sięgnąłem po nagrania Mieczysława Kosza. To niesamowite, jak w zaledwie czternaście lat, osiągnął tak wielkie wtajemniczenie i światowy poziom artystyczny. To dla mnie tajemnica – mówił w Dwójce Leszek Możdżer.
rozwiń zwiń