Śląski styl pracy {oh!} Orkiestry Historycznej
- Gramy tu i teraz, współcześnie, bo nie trzymamy się uparcie tradycji wykładanej na wyższych uczelniach muzycznych w Europie Środkowej i w Rosji. Trochę się jej sprzeciwiamy w naszych interpretacjach. Na szczęście pojawił się nowy nurt w szkołach w Wielkiej Brytanii, Holandii, Szwajcarii, również w Polsce. Możemy uczyć się muzyki dawnej, ale z podejściem współczesnym. Dlatego granie baroku jest dla mnie czymś bardzo zakorzenionym w teraźniejszości - podkreślała artystka.
W rozmowie również o elementach teatralności niezbędnych w muzyce baroku, o tym, czy można tańczyć podczas koncertu muzyki dawnej oraz o samym koncercie {oh!} Orkiestry Historycznej (16 czerwca br.), w którym uczestniczyła Jana Semerádová. Na jego program złożyły się utwory Georga Philippa Telemanna ("Kiedy komponował te utwory około 1733 roku, jeszcze przed opublikowaniem, ludzie walczyli o zdobycie jego kompozycji. Były bardzo drogie, ale wyjątkowe).
Zapraszamy również do wysłuchania rozmowy z Martyną Pastuszką, skrzypaczką, założycielką i dyrektorką artystyczną {oh!} Orkiestry Historycznej.
***
Prowadzi: Hanna Szczęśniak
Data emisji: 16.06.2017
Godzina emisji: 20.25
Materiał został wyemitowany w audycji "Filharmonia Dwójki".