Sacrum Profanum: Sō Percussion i dom z dźwięku

Ostatnia aktualizacja: 18.09.2013 22:30
Zanurzając się w dźwiękach generowanych przez Sō Percussion, poruszamy się w przestrzeni doskonale znanej i obcej zarazem. Dajemy się zaskoczyć miejscom i sytuacjom tak powszednim, że wcześniej niewidzialnym i niesłyszalnym.
S Percussion
Sō PercussionFoto: materiały prasowe

W projekcie "Where (we) Live" Nowojorczycy z Sō Percussion zaprosili nas do swoich domów, zachęcając nas zarazem do ugoszczenia ich w naszych. Zmuszają nas do przemyślenia koncepcji domu, wyznaczenia jego granic, albo przeciwnie – do ich zniesienia.

Swojskie szumy i szmery zamieszkanego budynku, stuknięcia, grzechotania i gulgoty codzienności wyradzają się w podszyte lękiem fale hałasu, by potem znów osiąść na mieliźnie nudy…
To wszystko znaleźć można na płycie "Where (we) Live", wydanej w 2012 roku przez Cantaloupe Music, ale wersja sceniczna tego utworu z założenia różni się od studyjnej. Mało tego – każde wykonanie jest odmienne, bo Sō Percussion świadomie wpisali w swoje dzieło to, co nieznane i niespodziewane. Ingerencja artystów wideo, choreografów czy innych gości odbywa się w czasie rzeczywistym i w ramach ogólnie tylko przyjętych założeń.
Sō Percussion to kwartet z Brooklynu. W jego skład wchodzą Josh Quillen, Adam Sliwinski, Jason Treuting i Eric Beach. Grają wspólnie od 1999 roku. Komponowali dla nich najwięksi, m.in. Steve Reich, Steve Mackey, Paul Lansky, Martin Bresnick – ale Sō Percussion nie ograniczyli się do świata muzyki współczesnej. Mają na koncie współpracę z takimi tuzami jak John Zorn i Medeski, Martin and Wood, albo pupilami wyroczni alternatywy, serwisu Pitchfork – Danem Deaconem, Glennem Kotche (Wilco), Matmos i Dirty Projectors. W 2011 r. The National poprosili Sō Percussion o otwarcie ich wyprzedanego koncertu w nowojorskim Beacon Theater. To właśnie po ich koncercie jeden z amerykańskich recenzentów zawyrokował, że bębny to nowe skrzypce, a krytyk The New York Times był w stanie wydobyć z siebie wyłącznie – i na szczęście przelać na papier - cichy zachwyt na skraju niedowierzania.

Program:

Where (we) Live
wyk. Grey McMurray, Sō Percussion

Na transmisję z Małopolskiego Ogrodu Sztuki w Krakowie zaprasza Adam Suprynowicz (początek 20.00).

19 września (czwartek), godz. 19.30

Zobacz więcej na temat: Sacrum Profanum
Czytaj także

XI Sacrum Profanum - plan transmisji w Dwójce!

Ostatnia aktualizacja: 12.09.2013 11:00
Wszystkich, którzy nie mogą być na koncertach w Krakowie, zapraszamy do słuchania koncertów z tegorocznej edycji festiwalu Sacrum Profanum za pośrednictwem naszej anteny.
rozwiń zwiń
Czytaj także

20 gitar rozpoczęło Sacrum Profanum

Ostatnia aktualizacja: 17.09.2013 13:55
- Bardzo ciekawiło mnie, co się stanie, gdy wiele gitar elektrycznych i organy zaczną wykonywać "In C" Terry’ego Riley’a. - tak Adrian Utley tłumaczy powód, dla którego postanowił się zmierzyć z utworem "In C", który otworzył Sacrum Profanum 2013.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Sacrum Profanum 2013: pożegnalne albumy Zappy

Ostatnia aktualizacja: 20.09.2013 22:00
Muzyka jednego z największych ekscentryków rocka wkrótce rozsadzi wnętrza hali ocynowni. Usłyszymy najlepsze fragmenty ostatniego albumu wydanego za życia artysty "The Yellow Shark" oraz "Greggery Peccary & Other Persuasions", który Ensemble Modern ukończył już po śmierci Zappy.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Sacrum Profanum 2013: Polish Icons 2. Lutosławski

Ostatnia aktualizacja: 21.09.2013 22:30
Po ogromnym sukcesie zeszłorocznego koncertu Polish Icons, w trakcie którego usłyszeliśmy zremiksowane dzieła m.in. Pendereckiego i Góreckiego w tym roku fanów Sacrum Profanum czeka druga odsłona projektu. Jej bohaterem będzie Witold Lutosławski.
rozwiń zwiń