The Ground Floor jest projektem ryzykownym. Tworzą go bowiem muzycy grający na co dzień w formacjach realizujących basso continuo w słynnych francuskich, i nie tylko francuskich, zespołach orkiestrowych. Tam nieco anonimowi, tutaj wychodzą na plan pierwszy. Nie z próżności, ale z ambicji. Muzyka barokowa, jak twierdzą, z ich perspektywy wygląda nie do końca tak, jak się nam wydaje.
W sierpniu zeszłego roku w Paradyżu The Ground Floor towarzyszył znakomitej szwedzkiej kontralcistce Marii Sanner. Wychowanka Anny Larsson zasłynęła nie tylko perfekcyjnym, lecz także bardzo wszechstronnym warsztatem. Jej repertuar obejmuje dzieła od baroku po XXI wiek; występuje w całej Europie z takimi zespołami jak polskie Arte Dei Suonatori z jednej strony i słynna szwedzka grupa perkusyjna Kroumata z drugiej; odnosi sukcesy, realizując główne role w operach Händla i współczesnego sobie kompozytora Carla Unandera-Scharina.
www.muzykawraju.pl/mm
Program:
Lorenzo Allegri Primo Ballo della Notte d'Amore
Claudio Monteverdi Lamento d'Arianna
Girolamo Frescobaldi Canzona seconda due canti; Se l'aura spira; Canzona prima a basso solo; Toccata a spinettina sola; Sonetto spirituale – Maddalena alla Croce; Canzona prima a due canti due bassi
Salomone Rossi Sinfonia e sonata
Claudio Monteverdi Aria Penelopy "Illustratevi o cieli” z opery "Il Ritorno d'Ulisse”
Alessandro Stradella Sonata a violino, violoncelle e basso continuo
Francesco Cavalli Aria Giasone "Delizie, Contenti”
Biagio Marini Sonata per violino op. 8 nr 4
Wyk. Maria Sanner - śpiew; The Ground Floor: Anne Freitag – flet prosty, Bolette Roed – flet prosty, Benjamin Scherer – skrzypce, Karen Marit Ehlig – skrzypce, Etienne Galletier – teorba, Angélique Mauillon – harfa, Joanna Boślak-Górniok – klawesyn, Elisabeth Geiger – klawesyn, Elena Andreyev – wiolonczela, kierownictwo muzyczne
(Gościkowo/Paradyż, 23.08.2013)
26 marca (środa), godz. 19.30-21.30, wprowadzenie o 19.00