Djamileh (1871) jest efektem XIX-wiecznej mody na orientalizm, egzotykę, fascynację Bliskim Wschodem, która we Francji zaowocowała dziesiątkami utworów muzycznych, literackich i malarskich. Opera powstała na trzy lata przed słynną Carmen, a jej główna bohaterka, ukochana sułtana Harouna, również śpiewa mezzosopranem (usłyszymy Jennifer Feinstein). "To ponad wszystko piękna, bogata, znakomicie zinstrumentowana muzyka" – mówi dyrygent Łukasz Borowicz. I tym razem objął kierownictwo muzyczne nad kolejną odsłoną cyklu prezentującego mało znane opery, który od dziewięciu lat jest stałym punktem Wielkanocnego Festiwalu. Wykonanie opery realizowane jest we współpracy z Voice Opera Departement w Yale School of Music w Nowym Jorku.
Program:
Georges Bizet I Symfonia C-dur, Djamileh - opera komiczna w 1 akcie do libretta Louisa Gallet według wschodniej opowieści Namouna Alfreda de Musset (wykonanie koncertowe)
wyk. Orkiestra Filharmonii Poznańskiej, Poznański Chór Kameralny, dyr. Łukasz Borowicz, Bartosz Michałowski – przygotowanie chóru, Jennifer Feinstein – mezzosopran (Djamileh), Eric Barry – tenor (Haroun), George Mosley – baryton (Splendiano), Wojciech Pszoniak – narrator (Sprzedawca niewolników)
(XXI Wielkanocny Festiwal Ludwika van Beethovena, Filharmonia Narodowa, Warszawa)
W przerwie koncertu posłuchamy reportażu Moniki Zając z przygotowań do wystawienia wersji koncertowej opery Georgesa Bizeta.
***
Na audycję "Filharmonia Dwójki" w piątek (7.04) w godz. 19.30-22.00 zaprasza Marek Zwyrzykowski.
materiały prasowe/bch/mz