Anna Lubańska: "El Amor brujo" to piękna, ilustracyjna muzyka
Koncert ten, podczas którego Marzena Diakun poprowadziła Narodową Orkiestrę Symfoniczną Polskiego Radia, a solistką była Natalia Kurzac, miał w swoim programie m.in. Koncert wiolonczelowy a-moll op. 33 Camille’a Saint-Saënsa.
- Partia orkiestry przepięknie tu współgra z solistą. Orkiestra czasami daje jakby podłoże energetyczne, które później melodycznie prowadzi wiolonczela. Natomiast gdy gra orkiestra, ten wolumen brzmienia jest w pełni pokazany. Troszeczkę zanika, gdy wiolonczela ma więcej do powiedzenia – opisywała Marzena Diakun. Jak dodała, jest w tym utworze "przepiękna śpiewność instrumentów".
Marzena Diakun. Dyrygentka, która wybiera zawodowe propozycje [WIDEO] >>>
W rozmowie nie zabrakło przywołania innego dzieła owego katowickiego koncertu z 2014 roku: Uwertury do Parii Stanisława Moniuszki. Marzena Diakun mówiła również o wyzwaniu, jakim jest dla dyrygenta współpraca z solistą, oraz o swoich artystycznych planach.
***
Tytuł audycji: Filharmonia Dwójki
Prowadził: Grzegorz Dąbrowski
Gość: Marzena Diakun (dyrygent)
Data emisji: 4.06.2020
Godzina emisji: 19.30