Benoît Delbecq, czyli jak komponować za pomocą Excela

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2018 13:26
W audycji francuski wirtuoz fortepianu preparowanego zabrał nas w podróż w głąb tego instrumentu, opowiadał o komponowaniu za pomocą arkusza Excel oraz o koncepcji rytmów pozornych.
Audio
  • Benoît Delbecq, czyli jak komponować za pomocą Excela (Rozmowy improwizowane/Dwójka)
zdj. ilustracyjne
zdj. ilustracyjne Foto: Shutterstock/ESB Professional

perkusja_shutterstock_1200.jpg
Ikue Mori: w improwizacji trzeba być szybkim

Gram w specyficzny, bardzo rytmiczny sposób, ale staram się, żeby reguły rządzące moimi utworami pozostawały w ukryciu. Nie chcę opowiadać słuchaczom, że ten takt jest na piętnaście ósmych (zresztą może być i tak, że jedną ręką gram na piętnaście ósmych, a drugą na cztery). Pracuję nad tym feelingiem przypominającym zawrót głowy, chcąc uzyskać to uczucie, jakie miałem, słuchając koncertów Ornette'a Colemana i obserwując ludzi tupiących do rytmu. Każdy tupał inaczej. (Benoît Delbecq)

***

Tytuł audycji: Rozmowy improwizowane

Prowadzenie: Tomasz Gregorczyk i Janusz Jabłoński

Data emisji: 8.03.2018

Godzina emisji: 22.00

jp/mko

Czytaj także

Artur Dutkiewicz: nasiąkałem muzyką u dziadka na wsi

Ostatnia aktualizacja: 26.01.2018 13:41
- Mój tata był nauczycielem muzyki, więc w domu słuchaliśmy muzyki klasycznej. Z kolei rodzina od strony dziadka grała oberki. Jeździłem na wieś i tam nasiąkałem ludową muzyką – mówił w Dwójce znakomity pianista.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Kris Davis o macierzyństwie w trasie muzycznej

Ostatnia aktualizacja: 23.02.2018 12:00
W audycji rozmawialiśmy z kanadyjską pianistką, która mieszka i tworzy w Nowym Jorku i od lat z powodzeniem łączy karierę muzyczną z wychowywaniem syna.
rozwiń zwiń