- Najtrudniejsze to odczytać w szybkim tempie, czego każdy potrzebuje. A jeden potrzebuje oszlifowania, ktoś inny mocnego wsparcia psychicznego, inny odbudowy wiary w siebie czy merytorycznej wiedzy - opowiadała Olga Pasiecznik o swoich doświadczeniach pedagoga. - Proces uczenia, zwłaszcza młodych ludzi, jest dużo bardziej trudny niż śpiewanie na scenie – podkreślała.
Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z Olgą Pasiecznik oraz z uczestnikami Programu Kształcenia Młodych Talentów Akademii Operowej Teatru Wielkiego-Opery Narodowej.
***
Akademia Operowa Teatru Wielkiego-Opery Narodowej to edukacyjny program rozwoju młodych talentów oraz wszechstronnej opieki nad absolwentami wydziałów wokalnych muzycznych uczelni i pianistami specjalizującymi się w pracy ze śpiewakami. Warsztaty, kursy mistrzowskie z profesorami gościnnymi – artystami i pedagogami z kraju i zagranicy, którzy przyjmują rolę mentorów młodych artystów, koncerty na scenie Teatru Wielkiego-Opery Narodowej mają dać bezcenne doświadczenia debiutantom – uczestnikom programu.
Stałą opiekę merytoryczną nad uczestnikami Akademii roztaczają: Izabella Kłosińska – wybitna śpiewaczka i reżyser obsady Opery Narodowej, Eytan Pessen – ceniony w świecie pedagog śpiewu i pianista, Matthias Rexroth – kontratenor i pedagog śpiewu. Warsztaty i kursy mistrzowskie gościnnie prowadzą m.in.: Ewa Podleś, Jerzy Marchwiński, Olga Pasiecznik, Andrzej Dobber, Dale Fundling (nauczyciel śpiewu Piotra Beczały), Dmitry Vdovin (pedagog śpiewu i dyrektor studia operowego teatru Bolszoj w Moskwie), Neil Shicoff, David Pountney. Wielu z młodych absolwentów Akademii Operowej odniosło sukces. Wśród nich Jakub Józef Orliński czy znakomity młody pianista-akompaniator Michał Biel.
***
Przygotowała: Anna Skulska
Data emisji: 26.05.2019
Godzina emisji: 19.00
Materiał został wyemitowany w przerwie koncertu "Filharmonii Dwójki".
jp/bch