Natalia Kozłowska poleca "Herkulesa" Jerzego Fryderyka Haendla

Ostatnia aktualizacja: 11.01.2023 23:00
"Herkules" Georga Friedricha Haendla to oratorium uważane za jedno z najciekawszych dzieł kompozytora. W 2022 roku Natalia Kozłowska zakończyła pracę nad egzemplarzem reżyserskim tego dramatu muzycznego.
Natalia Kozłowska
Natalia KozłowskaFoto: A.Strunin

Reżyserka Natalia Kozłowska ukończyła Wydział Reżyserii w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Jej przedstawieniem dyplomowym była opera "Dydona i Eneasz" H. Purcella (Collegium Nobilium, 2010). Studiowała również filozofię na Uniwersytecie Warszawskim.

W 2013 roku otrzymała prestiżowe stypendium "Młoda Polska" przyznawane przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jest autorką spektakli teatralnych i operowych.

We wrześniu 2022 roku zakończyła pracę nad egzemplarzem reżyserskim dramatu muzycznego "Herkules" G.F. Haendla zrealizowanego w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Własne tłumaczenie libretta z języka angielskiego, opracowanie merytoryczne i wprowadzenie praktyczne, koncepcja scenografii i kostiumów oraz najważniejsze – partytura z wpisanymi uwagami reżyserskimi to efekty jej pracy, która być może zaowocuje pierwszą polską premierą tego wybitnego dzieła Haendla. 

(źródło: kozlowska.art.pl)


Posłuchaj
57:44 2023_01_11 22_00_44_Dwojka_Moja_opera.mp3 Natalia Kozłowska poleca "Herkulesa" Jerzego Fryderyka Haendla (Moja opera/Dwójka)

 

***

Tytuł audycji: Moja opera

Prowadził: Jacek Hawryluk

Data emisji: 11.01.2023

Godzina emisji: 22.00

mo

Czytaj także

Franco Zeffirelli. Tytan filmu rozkochany w operze

Ostatnia aktualizacja: 08.07.2019 18:10
- Zeffirelli uczył się artystycznego rzemiosła od straszego o siedemnaście lat Viscontiego. Luchino Visconti, z którym pracował w teatrze jako scenograf, był jego mistrzem i mentorem. To on właśnie przekazał Zeffirellemu tajniki sztuki reżyserii filmowej i operowej – mówiła w Dwójce italianistka Anna Osmólska-Mętrak.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Krystian Lada: teatr operowy to miejsce, gdzie jest przestrzeń na dialog

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2020 19:23
- Sztuka może mieć flirt z aktywizmem, ale w gruncie rzeczy jest czymś innym. Wierzę, że sztuka, a zwłaszcza teatr operowy, musi być przestrzenią budowania dialogu. Im bardziej podzielone społeczeństwo, tym więcej potrzeby wspólnej agory - mówił w Programie 2 Polskiego Radia reżyser operowy, librecista i menadżer kultury.
rozwiń zwiń