"Narkotyki? Na co mi to" (wideo)
Jedynka
Petar Petrovic
25.06.2011
Bogusława Bukowska (Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii): Większość młodzieży nie używa narkotyków i jest im przeciwna. Należy o tym głośno mówić.
-
Rozmowa z Bogusławą Bukowską
Bogusława Bukowska, foto: fot.PR
"Narkotyki? Na co mi to", to hasło ogólnopolskiej kampanii społecznej Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii pod patronatem Ministra Zdrowia, która rozpoczęła się 20 czerwca 2011 roku.
- W ostatnich latach zaobserwowaliśmy, że młodzież znacznie bardziej krytycznie podchodzi do używania narkotyków.Taki trend obserwujemy od 2003 roku, po wielu latach dosyć niepokojącego wzrostu jeśli chodzi o rozpowszechnienie kontaktu z tymi środkami. Poprzez tę kampanię chcieliśmy zwrócić uwagę młodych ludzi, że większość ich rówieśników nie używa narkotyków - powiedziała Bogusława Bukowska, zastępca dyrektora Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii.
W "Sygnałach Dnia" zauważyła, że z wielu badań wynika, że przekonania normatywne mają wpływ na podejmowane przez nas wybory.
- Jeżeli wierzymy, że większość czyni, czy zachowuje się w jakiś sposób, to mamy naturalną tendencję i skłonność do zachowywania się w ten sposób – dodała.
Akcja jest pierwszą kampanią antynarkotykową adresowaną do młodzieży, która promuje zdrowy styl życia. Projekt ten powstał po to, aby pokazać, jak można żyć i bawić się bez narkotyków.
Bogusława Bukowska podkreśliła, że tak sformułowana informacja, że większość młodzieży nie używa narkotyków, jest dla wielu zaskakujące.
Jej zdaniem właśnie okres wakacji to najlepsza pora na informowanie o niebezpieczeństwie stosowania środków odurzających. Młodzież jest wtedy pod mniejszą kontrolą rodziców, a na wyjazdach poznaje wielu nowych przyjaciół.
Kampania "Narkotyki? Na co mi to", podobnie jak poprzednie kampanie Krajowego Biura, obejmie m.in spoty telewizyjne, radiowe oraz reklamę w prasie.
W ramach akcji zostanie uruchomiona strona internetowa, która będzie zachęcać młodzież do aktywnego uczestnictwa w projekcie i dzielenia się swoimi pasjami.
Będzie istnieć możliwość zamieszczania na portalu swojej twórczości w postaci fotografii, filmów, scenariuszy itp. Utworzony zostanie też profesjonalny profil na Facebooku, który będzie promował i wspierał kampanię.
Dodatkowe działania zaplanowano również w miejscach imprez młodzieżowych, klubach i dyskotekach na terenie kraju, szczególnie w miejscowościach, w których wypoczywa młodzież w czasie wakacji.
Rozmawiał Wiesław Molak
(pp)