Nieudany wyjazd z biurem podróży? Zobacz, jak go reklamować Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w przypadku zawierania umów z biurem podróży - blisko 20 procent z nas wciąż obawia się upadłości touroperatora. Zobacz więcej na temat: biuro podróży turystyka Dominik Olędzki
Jak reklamować wyjazdy turystyczne? Podczas zawierania umów z biurem podróży jedna piąta klientów obawia się upadłości touroperatora - wynika z badań UOKiK. Ochronę podróżnym od niedawna zapewnia w takim wypadku Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. O prawach konsumenta w branży turystycznej mówili w Pogotowiu Konsumenckim Paulina Rutkowska (prawniczka zajmująca się prawami konsumenta) i Maciej Nykiel (ekspert branży turystycznej, Fly.pl). Zobacz więcej na temat: turystyka biuro podróży wakacje Dominik Olędzki
Zabawki są bezpieczne? UOKiK ma zastrzeżenia do 40 proc. Rozpoczął się okres najintensywniejszych zakupów przedświątecznych, zwłaszcza prezentów dla najmłodszych, a więc głównie zabawek. Zobacz więcej na temat: zabawki GOSPODARKA Aleksandra Tycner
Przyczyny gwałtownych podwyżek składek OC W ubiegłym roku odnotowano znaczny ich wzrost, w granicach 20-30 procent, choć są też towarzystwa, które podniosły ceny o 50-60 procent. Przewodniczący sejmowej Komisji Finansów Publicznych nie wyklucza zaproszenia na rozmowę szefa największego polskiego ubezpieczyciela PZU. Skąd te podwyżki? Zobacz więcej na temat: motoryzacja ubezpieczenia komunikacyjne Krzysztof Grzesiowski PZU
Będzie kara za nieuczciwe praktyki handlowe Wyeliminowanie nieuczciwych praktyk handlowych w relacji z producentami rolnymi i przetwórcami żywności - zakłada uchwalona w środę przez Sejm ustawa. Prezes UOKiK będzie mógł nałożyć na podmiot wykorzystujący przewagę kontraktową karę do 3 proc. obrotu firmy. Zobacz więcej na temat: handel hipermarkety
UOKiK: cztery zgody na koncentracje UOKiK wydał cztery decyzje dotyczące zgody na koncentracje, transakcje dotyczą przedsiębiorstw zajmujących się inwestycjami, techniką grzewczą, produkcją opakowań i przypraw, oraz sprzedażą medykamentów - poinformował we wtorek Urząd. Zobacz więcej na temat: firmy
Ubezpieczyciele odrzucają zarzut zmowy przy OC Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdza przyczyny znacznych podwyżek ubezpieczenia OC. Ubezpieczyciele tłumacza skąd podwyżki. Zobacz więcej na temat: ubezpieczenie samochodu samochody Elżbieta Szczerbak
Czarny Piątek. UOKiK: konsumencie, poznaj swoje prawa Czarny Piątek (ang. Black Friday) to amerykańska tradycja. Obchodzony jest następnego dnia po Święcie Dziękczynienia i od niego rozpoczyna się sezon świątecznych zakupów. Tego dnia sklepy zachęcają obniżkami cen. Również w Polsce wiele znanych marek przygotowuje w tym czasie specjalne oferty. Zobacz więcej na temat: zakupy handel
Przedłużone gwarancje. Eksperci: to tylko chwyt marketingowy Oferowane przez sieci handlowe tzw. przedłużone gwarancje na sprzęt elektroniczny dają złudne poczucie bezpieczeństwa. Jak wynika z raportu Rzecznika Finansowego, sprzedawcy oferują klientom dodatkowe polisy jako obowiązkowe, zarabiając na tym nawet 70 proc. ceny ubezpieczenia w formie prowizji, a gdy przychodzi co do czego, ubezpieczenie, które miało być od wszystkiego, okazuje się być do niczego. Zobacz więcej na temat: konsument prawo Błażej Prośniewski Elżbieta Mamos
UOKiK sprawdza podwyżki ubezpieczeń OC Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdza przyczyny znacznych podwyżek ubezpieczenia OC. UOKiK rozpoczął badanie rynku, które ma pomóc między innymi w ocenie, czy podwyżki są wynikiem zmowy firm ubezpieczeniowych. Zobacz więcej na temat: ubezpieczenie samochodu zmowa cenowa
Będzie koncentracja w branży leasingowej. UOKiK wydał zgodę Prezes UOKiK wydał zgodę na przejęcie kontroli nad Raiffeisen Leasing Polska przez PKO Leasing. Transakcja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji. Zobacz więcej na temat: PKO BP raiffeisen bank
"Czarny piątek", czyli wyprzedażowe szaleństwo "Czarny piątek", tzw. Black Friday, to dzień, w którym rozpoczyna się sezon zakupów przed Świętami Bożego Narodzenia. W tym okresie wiele sklepów, które czynne są często w dodatkowych godzinach, oferuje zniżki i specjalne okazje. O tym, czy konsumenci - kupując towar w promocji - zachowują swoje prawa, mówiły w Pogotowiu Konsumenckim Małgorzata Cieloch (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów) i Katarzyna Słupek (Europejskie Centrum Konsumenckie). Zobacz więcej na temat: handel sklep reklamacja konsument
UOKiK: banki nie nadążają za sytuacją ws. frankowiczów Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ocenia, że w sprawie problemu kredytów frankowych, banki nie nadążają za rozwojem sytuacji. Zobacz więcej na temat: frank szwajcarski bank kredyt walutowy
Kupujesz na wyprzedażach? Zapytaj eksperta o swoje prawa Zbliża się okres intensywnych zakupów, promocji i wyprzedaży. Jak nie polec na wyprzedażach, czy kupiony na nich towar można zwrócić, jak zwrócić go, gdy był kupiony za granicą, o tym w dzisiejszym "Pogotowiu konsumenckim" na antenie Polskiego Radia 24. Zobacz więcej na temat: handel konsument Sylwia Zadrożna
UOKiK poparł frankowiczów w sporze z mBankiem UOKiK zgodził się z konsumentami, że postanowienia określające wysokość oprocentowania i sposób ustalania kursów wymiany walut są zbyt ogólne, czyli niedozwolone. Zobacz więcej na temat: finanse frank szwajcarski mBank
Co dalej z Nord Stream 2? Rosyjski koncern państwowy Gazprom zatwierdził unieważnienie umowy akcjonariuszy spółki Nord Stream 2 AG, która miała wybudować nowy gazociąg przez Bałtyk – poinformował rosyjski koncern. Co to oznacza? O tym w rozmowie z Wojciechem Jakóbikiem z portalu „BiznesAlert.pl”. Zobacz więcej na temat: Nord Stream 2 Wojciech Jakóbik Gazprom Rosja
Rejestracja telefonów na kartę. UOKiK sprawdzi operatorów Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdzi, jak operatorzy telefonii komórkowej zachęcają klientów do rejestrowania telefonów na kartę. UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające dotyczące operatorów: P4, Polkomtel, Orange Polska i T-Mobile Polska. Zobacz więcej na temat: telefonia telefonia komórkowa telefony komórkowe
Osoby starsze często padają ofiarą nieuczciwych sprzedawców Seniorzy skarżą się najczęściej na niezrozumiałe umowy pisane małą czcionką oraz na akwizytorów, którzy wprowadzają ich w błąd. Zdarza się też, że są im sprzedawane zaawansowane technologicznie usługi czy produkty, z których nie umieją i nie mają potrzeby korzystać, np. smartfony czy usługi w chmurze. Skargi dotyczą w dużej mierze rynku sprzedaży bezpośredniej, usług telekomunikacyjnych oraz dostaw gazu i energii – wynika z doświadczeń UOKiK. Zobacz więcej na temat: handel oszustwa sprzedaż