Kami Cesarska i dziwność i przerysowanie w teledyskach

Ostatnia aktualizacja: 08.11.2024 13:54
- Jak teledysk nie ma elementów przerysowania i teatralności, to nie mamy zajawy z robienia go. Przemycamy te elementy, żeby to było bardziej nasze - mówi reżyserka teledysków o swojej twórczości. 
Kamera i operator
Kamera i operatorFoto: Shutterstock

Kami Cesarska jest video content creatorem, wideografką i obejmuje stanowisko head of content w Drę$$code. Jest odpowiedzialna za takie teledyski jak "Ej Stop" Odysa czy "Kot Schrodingera" CatchUpa i Bambi.


Posłuchaj
48:22 CZWORKA Backstage Dominiki Płonki 2024_11_07-22-03-34.mp3 Kami Cesarska opowiedziała o pracy video content creatora (Backstage Dominiki Płonki/Czwórka)

 


- Pracuję na pełen etat w Drę$$code, oprócz tego tworzę content z raperem CatchUpem i robię wiele różnych zleceń wideo. Chociaż na co dzień robię głównie content na social media, to jednak moim głównym celem jest bycie reżyserką i montażystką - mówi Kami Cesarska. 
 

Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez kamcikkk (@kamcikkk)


Początki tworzenia wideo

W audycji "Backstage Dominiki Płonki" artystka opowiedziała o swoich początkach z tworzeniem wideo. - Jak miałam 12 lat, montowałam nagrania z logo na telewizory w salonach fryzjerskich moich rodziców, potem dostałam GoPro i robiłam nim filmiki na wszystkich imprezach i wyjazdach. Sztuki wizualne zawsze mi towarzyszyły, ale nigdy nie widziałam w nich potencjału zawodowego. Robiąc filmy i zdjęcia, nie myślałam o nich w kategorii możliwego zarobku. Moje pierwsze zlecenie złapałam dopiero na studiach; było to zrobienie wideo kręcącego się logo przy okazji imprezy trapowej w Trójmieście, a potem montaż wideorelacji z tego wydarzenia - opowiada content creatorka.

Zobacz też:

Praca w teamie

Chociaż wiele zleceń w swoim życiu Kami zrobiła samodzielnie, od dłuższego czasu na stałe współpracuje z Weroniką Biniek. - Razem wymyślamy, reżyserujemy i pracujemy nad finalną wersją teledysków. Dziwność i nietypowość, którą znajdziecie w naszych teledyskach, zaszczepiła we mnie właśnie Wera. Jak nie robimy przerasowanych, teatralnych elementów, to nie mamy z tego zajawy, z takiego klipu. Przemycamy nawet małe wstawki w tym stylu, po prostu żeby to było bardziej nasze - opowiada reżyserka. 


Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez weronika biniek (@wb_sobie)


Moda na teledyski

Chociaż codziennie dostajemy mnóstwo treści wideo przez social media, to teledyski już nie mają takiej popularności jak kiedyś. - Produkcja klipów bardzo drożeje, przez ceny lokacji itd., a z drugiej strony YouTube nie promuje tak bardzo teledysków. Kilka lat temu dla mainstreamowych artystów milion odtworzeń pod teledyskiem to była norma, teraz tylko niektórzy osiągają taki wynik. Myślą, że jeszcze kiedyś teledyski wrócą do łask - mówi Kami Cesarska.

***

Tytuł audycji: Backstage Dominiki Płonki

Prowadząca: Dominika Płonka

Gość: Kami Cesarska

Data emisji: 7.11.2024

Godzina: 22.06

gV/wmkor

Czytaj także

Tomasz Szymański: dzięki MSN wchodzimy do nowej ligi w świecie sztuki

Ostatnia aktualizacja: 30.10.2024 12:39
- Dzisiejsza polska scena sztuki współczesnej ma potencjał przejść do zupełnego mainstreamu. Chodzenie na wystawy może cieszyć się podobną popularnością jak chodzenie na koncerty - mówi Tomasz Szymański, którego pytamy o wrażenia z otwarcia Muzeum Sztuki Nowoczesnej.  
rozwiń zwiń