Matt Black z Coldcut rusza w trasę koncertową

Ostatnia aktualizacja: 29.01.2014 15:01
Agencja Magnetic Group przedstawia drugą edycję cyklu Legendary Beats, który prezentuje legendy sceny elektronicznej odpowiedziane za powstawanie i rozwój konkretnych stylów muzycznych, a przez to rozwoj samej muzyki!
fragment plakatu promujacego trasę Matta Blacka
fragment plakatu promujacego trasę Matta BlackaFoto: mat.pras.

By zasłużyć na miano artysty legendarnego nie wystarczy wysoka sprzedaż płyt, legenda to pionier i rewolucjonista przecierający nowe szlaki i takie właśnie postaci chce zaprezentować wam Magnetic Group w trakcie serii Legendary Beats, która będzie rewolucyjna w każdym calu.

Na przełom lutego i marca zaplanowali prawdziwy rarytas, mianowicie występ legendarnego artysty, założyciela i własciciela kultowej wytwórni Ninja Tune, jednego z ojców remiksu, samplingu, vj-ingu, setów audio-wizualnych - Matt Black /COLDCUT AV Show . Będzie to niecodzienna trasa, albowiem zobaczycie retrospektywne show audio-wizualne, prezentujące ponad 20 lat kariery Coldcut, które przybliży muzyczne, polityczne i pro-ekologiczne fascynacje Coldcut. Usłyszycie największe przeboje Coldcut, a także materiał z najnowszej płyty, która obecnie jest w stadium produkcyjnym.
The Chemical Brothers opisując debiut Coldcut - “Beats + Pieces” z 1987 roku powiedzieli, że “była to pierwsza bigbeatowa płyta w historii” - a był to styl który pojawił się dopiero w połowie lat 90.
Trasa Legendary Beats - Coldcut / Matt Black - Audio-Visual Show:
27 lutego 2014 - Sfinks 700 / Sopot
28 lutego 2014 - 1500m2 / Warszawa

01 marca 2014 - Fabryka / Kraków

Duet Coldcut: Programista komputerowy, dj, producent, vj, wydawca - Matt Black działający na rynku muzycznym od połowy lat osiemdziesiątych wspólnie z Jonathanem Moorem tworzą Coldcut. Lista ich nagród i osiągnięć powiększa się z każdym rokiem. Matt Black jest jednym z tych facetów, którzy mają wpływ na kształtowanie sceny muzycznej, ale również gustów słuchaczy, zatem jego słowa i muzyka obijają się od lat szerokim echem w wielu środowiskach, od fanów breaków, samplowania i vj-ingu, po innowacje, nowe technologie, a nawet politykę.
Gdy w 1987 roku wydali swój pierwszy utwór “Say Kids, What Time Is It?”, dziennikarz Jay Strongman napisał: “Jest to pierwsza płyta, która dała kulturze klubowej tożsamość”. W tym samym roku zdefiniowali termin remix, przerabiając utwór “Paid in Full” Eric’a B i Rakim’a. Dodali do niego sample wokalne Ofry Hazy, co sprawiło, że stał się klasykiem światowym. Mniej więcej na początku lat 90. podczas wyprawy do Japonii Matt i Jonathan odkryli książkę na temat filozofii Ninja, która stała się pretekstem do założenia wytwórni płytowej Ninja Tune. Wkrótce zapoczątkowali ruch w muzyce noszący nazwę “chillout”. Przez ponad 20 lat Ninja Tune stała się jedną z najbardziej cenionych wytwórni na świecie, będąc domem takich artystów jak: Amon Tobin, Cinematic Orchestra, Mr Scruff, Bonobo, czy Roots Manuva, Speech Dabelle czy Diplo poprzez powstały później label Big Dada.
Dzięki wszechstronnej aktywności scenicznej i zainteresowaniu nowymi technologiami muzycy wkrótce rozpoczęli pracę nad kilkoma ciekawymi projektami, mianowicie budowa "zabawek" oraz instalacji artystycznych do gry komputerowej “Top Banana”, “Generatora” przygotowanego dla Galerii Sztuki Współczesnej w Glasgow czy “Synopticon”, który został pokazany w poważanym londyńskim centrum sztuki - Barbican.
W 1997 roku światło dzienne ujrzał ich czwarty album “Let Us Play”, który zawierał kolaboracje z ex wokalistą Dead Kennedys - Jello Biafra, legendarnym perkusistą funkowym Bernardem Purdie, poetą Selena SIlva, oraz Steisnkim. Zarówno album, jak utwór “More Beats and Pieces” znalazły się na liście UK Top 40. Wart wspomnieć, że utwory jak “Timber” oraz “Atomic Moog 3000” to anty-korporacyjne, anty-autorytarne oraz pro-ekologiczne manifesty.
W międzyczasie program Solid Steel na Kiss FM stworzony przez Coldcut otrzymał nagrodę - Sony Awards za Najlepszy Program Specjalistyczny. Już wkrótce świat miał usłyszeć ich mix album “70 Minutes of Madness”, który okrzyknięto najlepszym albumem kompilacyjnym wszechczasów!
Do roku 2000 Kiss FM stał się komercyjną stacją, co nie zgadzało się z kierunkiem artystycznym Solid Steel, w związku z czym Black oraz Moore przenieśli się do BBC London Live, jednocześnie skupiając się na budowaniu wizerunku Solid Steel jako stacji internetowej. Przed re-edycją “Let Us Play” przygotowując się do występów Matt rozpoczął pionierskie próby Vj-skie, które zarejestrowano i wydano razem z muzyką. Dopiero gdy Coldcut wyruszył w trasę, podczas większych koncertów szersza publiczność zaczęła uświadamiać sobie co tak na prawdę ma nastąpić. Coldcut zaprojektowali własne oprogramowanie Vj-skie - V-Jamm, które umożliwiło synchroniczny scratch obrazu ze scratchem dżwięku, co dało fenomenalny efekt. Publiczność oszalała na punkcie nowego kierunku scenicznego Coldcut. Ich kolejne wydawnictwo Vj-eskie “Let Us Replay” znalazło swoje stałe miejsce na wystawie Interactive Games Room of The American Museum of Moving Image.
Obecnie Coldcut pracuje nad nową płytą, z której utwory usłyszycie z całą pewnością podczas trasy Magnetic Group przedstawia: Legendary Beats: Coldcut/Matt Blask Audio-Visual Show

Zobacz więcej na temat: Czwórka patronat MUZYKA
Czytaj także

Gooral i "BETTER PLACE"

Ostatnia aktualizacja: 19.01.2014 20:00
Premiera długo oczekiwanego, najnowszego albumu studyjnego Goorala.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Daniel Stefanik na żywo w klubie 1500m2

Ostatnia aktualizacja: 23.01.2014 13:16
Daniel Stefanik jest jednym z najbardziej obiecujących newcomerów techno i house ostatnich lat. Teraz zagra w warszawskim klubie 1500m2. Czwórka objęła to wydarzenie swoim patronatem.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Anja Schneider zagości w 1500m2

Ostatnia aktualizacja: 24.01.2014 15:55
Założycielka jednego z najprężniej działających labeli na świecie już 1 lutego odwiedzi mury stołecznego klubu 1500m2.
rozwiń zwiń