10:43 Czwórka/Czat Czwórki - more than u expected - 06.12.2021.mp3 Marcin Różycki, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej o kampanii "Poland. More than you expected" (Czat Czwórki/Czwórka)
- Nasze badania wskazywały, że wielu turystów, którzy po raz pierwszy przyjeżdżali do Polski, mówiło, że zobaczyli tutaj więcej, niż się spodziewali - mówi wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Marcin Różycki. - W wielu krajach jeszcze pokutuje obraz Polski postkomunistycznej, więc odwiedzający nasz kraj są zaskoczeni naszymi drogami, infrastrukturą i hotelami. Jak się okazuje, dzięki dotacjom unijnym hotele i atrakcje turystyczne są nowocześniejsze niż np. w Niemczech, gdzie były one budowane jakiś czas temu. Okazuje się, że jesteśmy w czołówce i dlatego też hasło "Poland. More than you expected".
Polska to dobre miejsce na city break
Podczas badania turystom z różnych krajów pokazano wyjątkowe zdjęcia, m.in. Tatr, Helu, Pieskowej Skały - myśleli, że to jakieś egzotyczne zakątki świata. Czy nasze atrakcje przekonają zagranicznych turystów i spowodują ruch w branży?
- Działamy na 14 rynkach zagranicznych, gdzie mamy przedstawicielstwa, m.in. w Hiszpanii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Skandynawii, USA, Japonii i Chinach - tam staramy się dotrzeć z naszą reklamą - wyjaśnia gość audycji. - Kampania trwa kilkanaście dni, a my zostaliśmy zauważeni przez rynek hiszpański i włoski. Widzą, że Polska to dobre miejsce na city break.
Żr. Youtube/"Poland. More than you expected"/Poland Travel
Kameralność obiektów to nasz atut
Jak tłumaczy Marcin Różycki, na południu Europy często można spotkać duże resorty, a w Polsce przewagą jest kameralność obiektów. - Takich dużych obiektów w Polsce nie mamy zbyt wiele, u nas dominują niewielkie hotele butikowe i gospodarstwa agroturystyczne - zauważa. - W czasach pandemii ma to olbrzymie znaczenie i to jest nasz atut - Można do nas przyjechać samochodem. Polska jest dużym krajem i ma bardzo szeroką ofertę turystyczną - zaczynając od aktywnej turystyki, poprzez zdrowotną i miejską - kulturalną i muzealną, gdzie można zobaczyć naszą historię. Staramy się to wykorzystywać.
Posłuchaj także:
Organizacja prezentuje również łączoną ofertę city break w ramach grupy V4 - kilka stolic w kilka dni. Obecnie koncentruje się na bliższych rynkach, co nie znaczy, że zapomina o odleglejszych kierunkach, takich jak USA. Celem Polskiej Organizacji Turystycznej jest również promowanie turystyki wśród najmłodszych Polaków poprzez Mobilne Centrum Edukacji Turystyczna Szkoła.
ZOBACZ WIĘCEJ Podróże z Czwórką >>>
***
Tytuł audycji: Czat Czwórki
Prowadzi: Piotr Firan
Gość: Marcin Różycki (wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej)
Data emisji: 06.12.2021
Godzina emisji: 15.18