"Poland. More than you expected" - ruszyła kampania promująca turystykę w Polsce

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2021 21:30
Polska jest wyjątkowa i warto ją odwiedzać - chce przekonywać osoby z zagranicy Polska Organizacja Turystyczna, która ruszyła z kampanią wizerunkową pod hasłem "Poland. More than you expected".
Kraków - Rynek Główny z Sukiennicami
Kraków - Rynek Główny z SukiennicamiFoto: shutterstock/Boris Stroujko

Posłuchaj
10:43 Czwórka/Czat Czwórki - more than u expected - 06.12.2021.mp3 Marcin Różycki, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej o kampanii "Poland. More than you expected" (Czat Czwórki/Czwórka)

 

- Nasze badania wskazywały, że wielu turystów, którzy po raz pierwszy przyjeżdżali do Polski, mówiło, że zobaczyli tutaj więcej, niż się spodziewali - mówi wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Marcin Różycki. - W wielu krajach jeszcze pokutuje obraz Polski postkomunistycznej, więc odwiedzający nasz kraj są zaskoczeni naszymi drogami, infrastrukturą i hotelami. Jak się okazuje, dzięki dotacjom unijnym hotele i atrakcje turystyczne są nowocześniejsze niż np. w Niemczech, gdzie były one budowane jakiś czas temu. Okazuje się, że jesteśmy w czołówce i dlatego też hasło "Poland. More than you expected".


Polska to dobre miejsce na city break

Podczas badania turystom z różnych krajów pokazano wyjątkowe zdjęcia, m.in. Tatr, Helu, Pieskowej Skały - myśleli, że to jakieś egzotyczne zakątki świata. Czy nasze atrakcje przekonają zagranicznych turystów i spowodują ruch w branży?

- Działamy na 14 rynkach zagranicznych, gdzie mamy przedstawicielstwa, m.in. w Hiszpanii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Skandynawii, USA, Japonii i Chinach - tam staramy się dotrzeć z naszą reklamą - wyjaśnia gość audycji. - Kampania trwa kilkanaście dni, a my zostaliśmy zauważeni przez rynek hiszpański i włoski. Widzą, że Polska to dobre miejsce na city break.


Żr. Youtube/"Poland. More than you expected"/Poland Travel

Kameralność obiektów to nasz atut

Jak tłumaczy Marcin Różycki, na południu Europy często można spotkać duże resorty, a w Polsce przewagą jest kameralność obiektów. - Takich dużych obiektów w Polsce nie mamy zbyt wiele, u nas dominują niewielkie hotele butikowe i gospodarstwa agroturystyczne - zauważa. - W czasach pandemii ma to olbrzymie znaczenie i to jest nasz atut - Można do nas przyjechać samochodem. Polska jest dużym krajem i ma bardzo szeroką ofertę turystyczną - zaczynając od aktywnej turystyki, poprzez zdrowotną i miejską - kulturalną i muzealną, gdzie można zobaczyć naszą historię. Staramy się to wykorzystywać.

Posłuchaj także:

Organizacja prezentuje również łączoną ofertę city break w ramach grupy V4 - kilka stolic w kilka dni. Obecnie koncentruje się na bliższych rynkach, co nie znaczy, że zapomina o odleglejszych kierunkach, takich jak USA. Celem Polskiej Organizacji Turystycznej jest również promowanie turystyki wśród najmłodszych Polaków poprzez Mobilne Centrum Edukacji Turystyczna Szkoła.

ZOBACZ WIĘCEJ Podróże z Czwórką >>>

 

***

Tytuł audycji: Czat Czwórki

Prowadzi: Piotr Firan

Gość: Marcin Różycki (wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej)

Data emisji: 06.12.2021

Godzina emisji: 15.18

aw

Czytaj także

Historia ulicy Bankowej w Katowicach. "Niezwykle barwna"

Ostatnia aktualizacja: 26.03.2021 16:33
Zaledwie 360-metrowa ulica Bankowa w Katowicach jak w soczewce skupia historię miasta. To centrum życia studenckiego, ale także sportu i... finansów.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Zamki, plaże i podziemne miasta - dokąd wybrać się na weekend?

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2021 13:44
- Ciężko jest opisać całą naszą Polskę tylko w stu rozdziałach - tłumaczyła Katarzyna Węgrzyn, autorka bloga i książki "Gdzie w Polsce na weekend?". - Mamy m.in. podziemne miasto, wykute w murach, ale także ciekawe i nowoczesne parki rozrywki i piękne zamki. 
rozwiń zwiń