Odkrywaj z nami tajemnice warszawskiego metra

Ostatnia aktualizacja: 03.02.2012 18:50
Kolejna wyprawa w poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych w mieście zaprowadziła naszego reportera do Stacji Techniczno-Postojowej Metra na warszawskich Kabatach.
Audio
  • Kammil Jasieński sprawdza, jak działa stołeczne metro

Jakie urządzenia i maszyny pozwalają na poprawne funkcjonowanie podziemnej kolejki? Czy praca motorniczego jest trudna? Co się stanie po naciśnięciu kolorowych guzików w szoferce? - na te pytanie odpowiedź usiłował znaleźć niestrudzony reporter Czwórki Kamil Jasieński. Efekty śledztwa zarejestrowała nasza kamera.

I jak sie okazało, w szoferce warszawskiego metra wcale nie ma tak dużo przycisków, jak mogłoby się wydawać – stwierdził ze zdziwieniem reporter Czwórki, Kamil Jasieński. – Do przodu – jedziemy, do tyłu – hamujemy – wyjaśniał mu prowadzący pociąg.

Mimo, ze Kamil usiłował ruszyć podziemną kolejką, przychylając jedną z wajch do przodu, pociąg nie ruszył i obyło się bez ofiar. – To przecież hamulec pneumatyczny – tłumaczył więc motorniczy. – Potrzebny jest w razie nagłej konieczności hamowania.

Tmczasem okazało się również, że między wagonami można przeskakiwać jak w prawdziwym filmie akcji, a puste wagony to doskonałe miejsce, by nagrać dobry, dynamiczny teledysk hip hopowy. – Oczywiście nie można tego robić na co dzień, ale, że jestem VIP, to zrobiłem – śmiał się Jasieński.

Obejrzyj cały film rządnego przygód i wiedzy Kamila Jasieńskiego, klikając w ikonkę filmu. Możesz także posłuchać ścieżki dźwiękowej z mrożącym krew w żyłach podkładem muzycznym.

(kd)



Zobacz więcej na temat: Czwórka Kamil Jasieński
Czytaj także

Jak działają sztuczne sieci neuronowe?

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2012 12:55
W "Czwartym Wymiarze” wyjaśnialiśmy Wam funkcjonowanie wzorowanych na ludzkim mózgu sztucznych sieci, niezbędnych do stworzenia sztucznej inteligencji.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Chcesz poprowadzić metro? To nie takie proste

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2012 16:51
Wszystkim, którzy sądzą, że praca kierowcy stołecznego metra jest prosta, łatwa i przyjemna, a przede wszystkim, nie ma problemu z tym, by ją dostać - musimy stanowczo zaprzeczyć. Niemal rok ciężkich szkoleń i państwowe egzaminy to dopiero początek długiej drogi.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Gadżety filmowe - zbuduj swój miecz świetlny

Ostatnia aktualizacja: 18.01.2012 09:00
W "Czwartym Wymiarze" przyglądamy się gadżetom filmowym, które ze świata filmu przeniesiono do naszej rzeczywistości.
rozwiń zwiń