- Nakład premierowy Wiedźmina 2 wyniesie 1 mln sztuk, w tym planowana jest sprzedaż 100 tys. kopii w elektronicznej dystrybucji do końca czerwca - powiedział na konferencji Adam Kiciński, prezes Optimusa, który jest właścicielem CD Projektu.
Twórcy gry nie wykluczają wydania gry na platformach konsolowych - PlayStation 3 i Xbox 360. Dotychczas pierwsza część wydana była jedynie na komputery PC.
"Wiedźmin 2", znany na całym świecie, jako "The Witcher 2" to najbardziej rozpoznawalna i wyczekiwana na świecie produkcja polskiego przemysłu rozrywkowego.
- To dzięki naszej pierwszej grze o Wiedźminie z 2007 roku ludzie na całym świecie poznali Andrzeja Sapkowskiego i zaczęli sięgać po jego powieści - powiedział Krzysztof Czarkowski z CD Projekt RED, przedstawiciel producenta gry "Wiedźmin 2".
Po przetarciu światowych szlaków przez "Wiedźmina", producenci zdecydowali się stworzyć kolejną część gry. Powstała produkcja dla "dużych dzieci", gdzie poza elfami, czarodziejkami i krasnoludami ze świata Sapkowskiego nie zabrakło elementów świata realnego.
Nad wyglądem postaci w "Wiedźminie 2" pracowało po kilkanaście godzin na dobę około 50 grafików. Fabułę przygotowali scenarzyści zajmujący się na co dzień produkcjami filmowymi i telewizyjnymi.
Przedstawiciele wydawcy poinformowali, że rentowność nowej gry będzie nieporównywalnie wyższa niż Wiedźmina 1 ze względu na niższe koszty związane z uruchomieniem nowego projektu, korzystniejsze umowy wydawniczo-dystrybucyjne, pozwalające osiągnąć średnio dwa razy wyższy przychód z jednego pudełka niż w przypadku Wiedźmina 1.
- Ten rok możemy zamknąć cyfrą większą niż 1 mln sztuk, którą podawaliśmy - dodał Marcin Iwiński, członek zarządu spółki.
- Do tego dochodzi cyfrowa dystrybucja, bez pośredników, od dnia premiery - powiedział Iwiński. Przedstawiciele spółki poinformowali, że oczekują znacznie większej sprzedaży Wiedźmina 2 niż jego pierwszej edycji.
W 2010 roku, czyli trzy lata od premiery, łączna liczba sprzedanych egzemplarzy pierwszej części gry Wiedźmin wyniosła 1,58 mln sztuk pudełek plus dodatkowo 127 tys. sprzedano kanałem cyfrowej dystrybucji.
- Jest to już znana marka, z bazą wiernych fanów, mamy też mocniejsze wsparcie partnerów biznesowych i mediów - powiedział Iwiński.
Analitycy DI BRE Banku szacowali, że nowa gra w ciągu trzech lat może zarobić około 150 mln zł na poziomie operacyjnym.
pg,sm,ab