- Myślenie o grach, jako o jarmarcznej formie spędzania wolnego czasu dla mas trwało krócej, niż w przypadku kina, czy komiksu. Dziś traktowane są jako równorzędna do książki, czy dobrego filmu rozrywka - przekonywał Michał Walkiewicz, redaktor naczelny portalu Filmweb, edukator w Liceum Kreacji Gier.
- Spełniają taką samą funkcję jak literatura, malarstwo czy kino. Różnica polega na tym, że twórcy gier wideo stworzyli nowy rodzaj narracji, którego sednem jest interakcja. Gracz może bezpośrednio obcować z dziełem - tłumaczył gość Czwórki.
W jaki sposób twórcy gier szukają nowego języka narracji i na czym ma on się opierać? Czy równorzędnie do teorii literatury i kina istnieje teoria gier wideo? Jaką rolę w tworzeniu gier mają opinie użytkowników i krytyka filmowa? W czym gry przypominają filmy, czy będą nadal korzystać z kinowych rozwiązań, a może stworzą indywidualny sposób komunikacji z widzem? O tym w nagraniu audycji.
***
Tytuł audycji: Hrapkowidz
Prowadzi: Błażej Hrapkowicz
Gość: Michał Walkiewicz, redaktor naczelny portalu Filmweb, krytyk i dziennikarz, edukator w Liceum Kreacji Gier.
Data emisji: 14.10.2018
Godzina emisji: 14.08
ac/kd