W przypadku każdego produktu klient może dowiedzieć się, jaka jest marża, koszt wytworzenia danego artykułu oraz kwota podatku. Dodatkowo część środków projektanci przeznaczają na cele charytatywne.
- Od setek lat biznes polegał na tym, żeby jak najtaniej wyprodukować - ukrywając informacje o warunkach pracy i kosztach produkcji - i jak najdrożej sprzedać. My chcieliśmy to odwrócić, nasz klient ma pełen dostęp do informacji o kosztach wytworzenia produktu - mówi Bartosz Ladra z Transparent Shopping Collective.
Gość Czwórki wylicza, ile kosztuje uszycie sukienki, i zdradza, w jakim kraju projektanci lansujący sprawiedliwą modę szyją oferowane przez siebie produkty.
***
Tytuł audycji: Tędy po trendy
Prowadzi: Aleksandra Jasińska
Gość: Bartosz Ladra (Transparent Shopping Collective)
Data emisji: 5.09.2015
Godzina emisji: 10.00
mg/iwo