Eksperci podkreślają jednak, że rezygnacja z nauki odręcznego pisania może mieć negatywne konsekwencje.
- Gdy dzieci nie uczą się odręcznego pisania, gorzej rozwijają się też na innych polach. Wolniej uczą się czytać, mają problemy z ortografią, a także z matematyką. Był eksperyment, w którym dzieci miały napisać tekst na komputerze i odręcznie. Okazało się, że teksty stworzone w programie komputerowym były gorsze jakościowo i dotyczyło to wszystkich dzieci - mówi grafolożka dr Zuzanna Górska.
W audycji zajmujemy się też tematem grafologii, czyli odczytywaniem charakteru człowieka na podstawie charakteru pisma, a ekspertka wyjaśnia, czy to prawda, że po kształcie liter można rozpoznać... poziom libodo piszącego!
***
Tytuł audycji: Się mówi
Prowadzi: Piotr Firan
Goście: dr Zuzanna Górska (grafolożka) i Leon Ciechanowski (psycholog)
Data emisji: 26.11.2015
Godzina emisji: 14.00
mg/jp