Badacze podzielili młodych ludzi do 25. roku życia na grupy ze względu na mechanizmy, które determinują ich zachowania. Badano, jak patrzą na świat, jakie mają pasję i marzenia. okazało się, że "ziomki" to największa, stanowiąca aż 30 proc. młodych, grupa, której reprezentantom przyświeca jeden życiowy cel - wyglądać modnie. - Ich credo to "YOLO", czyli "you only live once". Dla starszych pokoleń to "carpe diem". Chodzi o to, by chwytać życie, żyć tu i teraz, uciekać od dorosłości i obowiązków - opowiadała Anna Maria Szutowicz, liderka projektu Świat Młodych.
W kim są pozostałe grupy młodych Polaków? Za co "domisie" najbardziej cenią spokój rodzinnego ogniska i dlaczego poczucie własnej wartości lajfhakerów "sięga księżyca"? To ekspertka także tłumaczyła w rozmowie z Czwórką.
***
Tytuł audycji: Audycja nr 1
Prowadzi: Mariusz Infulecki
Materiał: Martyna Ogonek
Data emisji: 16.06.2016
Godzina emisji: 8.10
kd/kul