Rodzinny biznes. "Więcej niż tylko produkt lub usługa"

Ostatnia aktualizacja: 30.01.2017 16:22
Firmy rodzinne to coś więcej niż tylko produkty bądź usługi. To wartości, wokół których konstruowany jest cały model biznesowy danej firmy, sposób jej funkcjonowania i zatrudniania pracowników - mówiła w Czwórce dr Adrianna Lewandowska.
Audio
  • Jak działają rodzinne firmy w Polsce, i czy historia, ciągłość, zaangażowanie całej rodziny mają znaczenie? (Dajesz radę/Czwórka)
Rodzinna firma to także wspólna odpowiedzialność
Rodzinna firma to także wspólna odpowiedzialnośćFoto: Shutterstock.com

Z badań Instytutu Biznesu Rodzinnego wynika, że rodzinne przedsiębiorstwa w Polsce dopiero nabierają świadomości własnego potencjału. Tylko 36 proc. polskich firm uważa się za "rodzinne". - Gdy budujemy firmę, a naszym marzeniem, jako jej właścicieli jest, by trwała wiele lat, nie tylko jako instytucja, ale także jako element spajający nasze drzewo genealogiczne, to jest o co walczyć - przekonywała dr Anna Lewandowska.

Jak podkreślała, polskie firmy rodzinne zyskują coraz większe zaufanie partnerów biznesowych z zagranicy. - Zauważamy z dumą, że rośnie ekspert w tym sektorze, a polskie firmy zaczynają przejmować firmy zagraniczne - tłumaczyła dr Lewandowska. Jak przekonywała, istnieje aż pięć "poziomów", według których klasyfikuje się polskie firmy rodzinne. Jak wygląda to wyliczenie i dlaczego firm rodzinnych jest w naszym kraju tak niewiele? Czy dalej istnieje wśród samych przedsiębiorców mit prywaciarza, albo "badylarza"? Jaka jest struktura płci wśród właścicieli firm rodzinnych w Polsce i jak na dłuższą metę prowardzić rodzinny biznes? Zapraszamy do wysłuchania nagrania rozmowy ze studia Czwórki. W programie rozmawialiśmy także z Kacprem Sosnowskim, który opowiadał, jak przebiegała jego historia przejęcia rodzinnej firmy.

***

Tytuł audycji: "Dajesz radę"

Prowadzi: Aleksandra Jasińska

Goście: dr Adrianna Lewandowska (prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego, kierownik projektu "Statystyka firm rodzinnych", strateg, doradca), Kacper Sosnowski (właściciel rodzinnej firmy, prowadzonej od 1990 roku)

Data emisji: 30.01.2017

Godzina emisji: 14.05

kd/jsz

Czytaj także

Rozmowa kwalifikacyjna. "Strój buduje wizerunek"

Ostatnia aktualizacja: 01.08.2016 17:10
Odpowiedni strój w pracy to podobno płowa sukcesu. Jak powinniśmy wyglądać i o które elementy garderoby zadbać w pierwszej kolejności, by dostać wymarzone stanowisko i utrzymać je?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Gdzie znajdziesz pracę po zawodówce?

Ostatnia aktualizacja: 26.09.2016 15:50
Eksperci rynku zatrudnienia przez ostatnie lata twierdzili, że kluczem do sukcesu na rynku zawodowym nie jest ukończenie studiów lecz zawód. Jak się okazuje osoby po zawodówkach też nie mają pracy.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Kobiety biznesu. Stalowe nerwy, gołębie serca?

Ostatnia aktualizacja: 28.11.2016 15:25
Niedawno w Warszawie odbyło się pierwsze spotkanie z cyklu "Ja, Kobieta Przedsiębiorcza". Panie zajmujące się biznesem lub planujące założenie swojej działalności dyskutowały na temat wizerunku kobiety przedsiębiorczej.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Grafologia. Charakter pisma jest jak odcisk palca

Ostatnia aktualizacja: 08.12.2016 16:06
- W piśmie wyrażamy siebie i naszą osobowość. Co ciekawe, kiedy my się zmieniamy, rozwijamy, nasz charakter pisma ewoluuje wraz z nami - tłumaczyła dr Zuzanna Górska-Kanabus.
rozwiń zwiń