Z badań Instytutu Biznesu Rodzinnego wynika, że rodzinne przedsiębiorstwa w Polsce dopiero nabierają świadomości własnego potencjału. Tylko 36 proc. polskich firm uważa się za "rodzinne". - Gdy budujemy firmę, a naszym marzeniem, jako jej właścicieli jest, by trwała wiele lat, nie tylko jako instytucja, ale także jako element spajający nasze drzewo genealogiczne, to jest o co walczyć - przekonywała dr Anna Lewandowska.
Jak podkreślała, polskie firmy rodzinne zyskują coraz większe zaufanie partnerów biznesowych z zagranicy. - Zauważamy z dumą, że rośnie ekspert w tym sektorze, a polskie firmy zaczynają przejmować firmy zagraniczne - tłumaczyła dr Lewandowska. Jak przekonywała, istnieje aż pięć "poziomów", według których klasyfikuje się polskie firmy rodzinne. Jak wygląda to wyliczenie i dlaczego firm rodzinnych jest w naszym kraju tak niewiele? Czy dalej istnieje wśród samych przedsiębiorców mit prywaciarza, albo "badylarza"? Jaka jest struktura płci wśród właścicieli firm rodzinnych w Polsce i jak na dłuższą metę prowardzić rodzinny biznes? Zapraszamy do wysłuchania nagrania rozmowy ze studia Czwórki. W programie rozmawialiśmy także z Kacprem Sosnowskim, który opowiadał, jak przebiegała jego historia przejęcia rodzinnej firmy.
***
Tytuł audycji: "Dajesz radę"
Prowadzi: Aleksandra Jasińska
Goście: dr Adrianna Lewandowska (prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego, kierownik projektu "Statystyka firm rodzinnych", strateg, doradca), Kacper Sosnowski (właściciel rodzinnej firmy, prowadzonej od 1990 roku)
Data emisji: 30.01.2017
Godzina emisji: 14.05
kd/jsz