Czwórka testuje samochody - tym razem hyundai i10

Ostatnia aktualizacja: 28.05.2014 16:01
Gdy po raz pierwszy na naszym radiowym parkingu pojawiło się najmniejsze dziecko Hyundaia, czyli i10, nie spodziewałem się żadnego objawienia i fajerwerków. Co się okazało? Zapraszamy na jazdę testową w Czwórce!
Audio
  • Hyundai i10 - test samochodu część 1. (Czwórka/Czwarty wymiar)
  • Hyundai i10 - test samochodu część 2. (Czwórka/Czwarty wymiar)
  • Hyundai i10 - test samochodu część 3. (Czwórka/Czwarty wymiar)
Hyundai i10
Hyundai i10Foto: Kuba Marcinowicz/PR

To miał być mały, prosty, miejski samochód, który niczym rewolucyjnym mnie nie zaskoczy. Hyundai i10 to następca Atosa, który był produkowany od 1999 roku. Auto było brzydkie, wręcz paskudne, ale nie przeszkadzało to hyundaiowi w podbijaniu rynku segmentu A do 2007 roku. Rok później pojawił się i10, który wyglądał „jako tako”. No a teraz przyszła pora na najnowszą odsłonę malucha z Korei. No właśnie czy rzeczywiście z Korei?

Zobacz także: Hundai i10 - tabela z wynikami testu samochodu.pdf

Hyundai za wszelką cenę chce przekonać konsumentów, że stał się prawdziwie europejską marką, która tworzy samochody dla Europejczyków. I10 został zaprojektowany na starym kontynencie w niemieckim Rüsselsheim, a produkowany jest w Turcji. I to widać na pierwszy rzut oka.

Hyundai
Hyundai i10/fot. Kuba Marcinowicz/PR

 

Nowy i10 ma nowoczesną, świeżą i zwartą sylwetkę, a przetłoczenia dodają mu trochę drapieżności i charakteru. Może nie są to "wyżyny projektowania", ale z przodu to auto jest bardzo dopracowane. Wyraziste, ciągnące się ku górze reflektory, światła led do jazdy dziennej, niespotykane dotychczas w tym segmencie, lusterka z widocznymi kierunkowskazami no i dobrze zaprojektowana przednia maska. A skoro już o masce mowa,  to co znajdziemy pod nią? Nie będziemy mieli większego problemu z wyborem silnika, bo praktycznie nie mamy, z czego wybierać. Nowego hyundaia i10 możemy kupić z większym i mocniejszym silnikiem benzynowym 1.2 o mocy 87 KM albo z podstawowym, słabszym i mniejszym, litrowym silnikiem o mocy 66 KM.

Zobacz więcej: testy samochodów w Czwórce <<<

Kuba
Kuba Marcinowicz/fot. B.Bajerski

Nie sposób nie zauważyć małych kół i 14-calowych aluminiowych obręczy, które trochę psują sylwetkę nowego hyundaia i10. Tył auta nie zachwyca. Jest bardzo poprawne, ale nie można mu nic zarzucić. Zgrabne tylne światła no i taki smaczek, który szczególnie spodoba się kobietom, czyli duża chromowana klamka umieszczona centralnie na tylnej klapie bagażnika. Bagażnik ma 252 litry. Czy to jest dużo? To jest bardzo dużo, jak na tę klasę samochodu. Ten litraż należy do liderów tego segmentu. Jakość wykończenia komory bagażowej stoi na przyzwoitym poziomie. Oczywiście całość jest wykończona plastikiem, znajdziemy tutaj tylko jeden haczyk na siatkę z zakupami. Ale nie wymagajmy dużo od samochodu tej klasy.

Przeczytaj cały test samochodu - hyundai i10.pdf

Na więcej testów zapraszamy w każdą środę do audycji "Czwarty wymiar" już po godz. 16.00.

(kuba marcinowicz/kd)

Czytaj także

Mazda 3 - inspiracją jej twórców był gepard

Ostatnia aktualizacja: 16.04.2014 08:50
Ruszamy z nowym cyklem, w którym dziennikarze Czwórki będą testować samochody. W każdą środę po godzinie 16 w "Czwartym Wymiarze" przedstawimy Wam najnowsze auta. Zapraszamy na wyniki testu mazdy 3 w wersji sedan.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Czwórka testuje samochody - pora na Opla Adama

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2014 16:00
Opel to marka produkująca samochody które nie zaskakują nas wyjątkową stylistyką. Są ładne, ale nie prześliczne. Aż tu nagle na naszym parkingu pojawił się Opel Adam. To perełka nie tylko wśród opli.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Audi A3 Limousine - niemiecka siła i elegancja

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2014 15:58
Audi A3 w normalnej wersji hatchback nikogo nie zaskoczy, ale nasza testowana wersja to auto typu sedan. Zapraszamy na jazdę testową.
rozwiń zwiń