Dacia Duster to samochód za bardzo rozsądną cenę. Od 2010 roku Duster okazał się najchętniej wybieranym przez klientów modelem Dacii. Niestety auto swym wyglądem nie zachwycało, więc dziś wraca po faceliftingu i zmienia się z brzydkiego kaczątka w auto bardziej dojrzałe, takie które może się podobać, i jak pokazują statystyki, podoba się. Co ciekawe, Duster na pierwszy rzut oka wyraźnie błyszczy w gamie stylistycznej Dacii - podchodząc do Sandero czy Logana mamy wrażanie, że ktoś próbuje wcisnąć nam jakąś taniochę, podczas gdy Duster prezentuje się niezwykle dostojnie.
Dacia Duser fot. Kuba Marcinowicz
Auto z zewnątrz nie jest bardzo duże, pamiętajmy, że jednak, że jest to segment C. Jednak jego sylwetka jest bardzo wyrazista i z daleka można zobaczyć tę powagę. Wielkie nadkola, nieszablonowe i ciekawe przetłoczenia na masce, relingi na dachu w kolorze matowego chromu, chromowane nakładki na progi oraz srebrne ochrony zderzaków podkreślają terenowość tego samochodu.
Przednie światła z daleka wyglądają jakby były wyposażone w światła LED do jazdy dziennej, ale gdy się zbliżymy okaże się, że to tylko chromowane ramki przednich lamp. Światła do jazdy dziennej są, ale posiadają zwykłą żarówkę.
Zobacz też: Dacia Duster - tabela z wynikami testu.pdf
Komora bagażowa jest zaskakująco dobrze wykończona, znajdziemy tu haczyki dzięki którym możemy zainstalować siatkę, która utrzyma nasze bagaże. Natomiast pod podłogą bagażnika znajdziemy pełnowymiarowe koło zapasowe.
Dacia Duster fot. Kuba Marcinowicz
Natomiast wnętrze to festiwal plastiku różnej maści, ale nie zmienia się tu jedno - wszystkie plastiki są wyjątkowo twarde. Pamiętajmy o tym, że to auto ma być tanie i praktyczne.
Zobacz więcej: TESTY SAMOCHODÓW W CZWÓRCE <<<
Dla pasażerów na tylnej kanapie producent nie przewidział żadnego schowka, ale za to wygospodarował całkiem sporo miejsca na nogi. Na konsoli centralnej znajdziemy 7 calowy ekran dotykowy, który ma dobrze zaprojektowane menu, niezwykle proste w obsłudze i co miłe w kolorach Czwórki czyli czarno - żółte.
Przeczytaj cały test samochodu: Dacia Duster.pdf
Duster zaskakuję w terenie, świetnie radzi sobie ze zjazdami i podjazdami, a to dlatego że ma duży kąt najazdu i zjazdu. Zawieszenie dobrze wybiera terenowe nierówności i tutaj to lekkie bujanie, które przeszkadzało nam na asfalcie jest zaletą.
Na więcej testów zapraszamy w każdą środę do audycji "Czwarty wymiar" już po godz. 16.00.
(kuba marcinowicz/pj)