- Hasło tegorocznej imprezy obejmuje wiele procesów zarówno w sferze nadawania telewizyjnego, jak i pakietu usług dla użytkowników - tłumaczy Jan Dworak, przewodniczący KRRiT. - Są wśród nich usługi administracyjne, szerszy dostęp do wiedzy oraz do internetu.
Poznań Media Expo, obok ważnej dyskusji merytorycznej, to także wystawa sprzętu: szerokiego zakresu urządzeń do odbioru telewizji cyfrowej w standardzie DVB-T, a także DVB-S oraz rozwiązań CATV. Z pewnością nie zabraknie ekspozycji nowoczesnych rozwiązań wykorzystujących sieć internetową, takich jak SmartTV czy HbbTV oraz cyfrowych radioodbiorników, zwiastujących nadejście standardu DAB.
- Radia cyfrowe to są nowe odbiorniki hybrydowe, które odbierają fale FM jak i częstotliwości cyfrowe - opowiada Paweł Mathia, Główny Inżynier Polskiego Radia. - Oferta rynkowa obejmuje już kilkaset modeli, więc problem z brakiem dostępu do takich urządzeń już praktycznie nie istnieje. A ceny zaczynają się od około 30-40 euro.
W tym roku projekt Media Expo jest ponownie organizowany przez Międzynarodowe Targi Poznańskie, Krajową Radę Radiofonii i Telewizji oraz EmiTel, patronat technologiczny nad nim objęła Polska Izba Radiodyfuzji Cyfrowej.
Relacje z konferencji znajdziesz w plikach dołączonych do artykułu oraz w "Czwartym wymiarze", od poniedziałku, zawsze po 16.00.
kul