NLP - jest wszędzie, gdzie w grę wchodzi umysł
Jednak świat reklamy zmienia się z roku na rok, a dziś, jak przekonują goście Czwórki "reklamowany produkt najczęściej ma rozwiązywać doraźne problemy". - Najbardziej trafiają te, pozwalające zwalczyć jakiegoś "wroga", czyli lenistwo, nudę - przekonywała Agnieszka Klimczak. - Ludzie chcą oglądać reklamy, które pozwalają się oderwać, roześmiać, zaś jako twórcy reklam wiemy, że jeśli chcemy przyciągnąć uwagę odbiorców, musimy dać im coś w zamian. Najczęściej to jest rozrywka - tłumaczyła.
Goście Czwórki mówili o tym, jak być kreatywnym w reklamie, jak spojrzeć na produkt z innej perspektywy, jak nie dać się stereotypom. - Najbardziej odważni są ludzie, którzy nie mają nic do stracenia, więc najwięcej kreatywności rodzi się tam, gdzie nie ma budżetu. Dlatego tak wiele jest dobrych kampanii społecznych - przekonywali. Opowiadali o najbardziej skutecznych reklamowych patentach, które sprawdzają się na przestrzeni lat i mówili o konkursie Klubu Twórców Reklamy, czyli trwającym właśnie festiwalu reklamowych kreacji.
Przemysław Bogdanowicz Reklama jest jedną z absolutnie nieodłącznych składowych tej formy kapitalizmu, którą mamy w większości świata. Gdyby nie pomagała sprzedawać, nikt by za nią nie płacił
***
Tytuł audycji: Stacja Kultura
Prowadzi: Katarzyna Dydo
Goście: Agnieszka Klimczak i Przemysław Bogdanowicz (Klub Twórców Reklamy)
Data emisji: 28.02.2017
Godzina emisji: 11.10
kd/kul