- Akcja wzięła z potrzeby chwili i sytuacji – opowiadała pomysłodawczyni kampanii Jadwiga Janik. - W tym roku na wiosnę zaczęłam dostrzegać masę podróbek na ulicach. Zauważyłam, że polscy projektanci mają z tym duży problem i zaczęłam o tym głośno mówić – wspominała.
W ten sposób zrodził się pomysł na kampanię, która ma zmienić podejście klientów do kupowania podróbek. – Problemu nie zlikwidujemy. Zawsze będą ludzie, którzy chcą w nieuczciwy sposób się wzbogacić. Z kolei opatentowanie wzoru jest procesem kosztowym i długotrwałym. My chcemy edukować klientów, żeby świadomie podchodzili do kupowania, żeby doceniali pomysłodawców wzoru – wyjaśniała Janik.
Tym, co często decyduje o zakupie produktu podrobionego, jest jego teoretycznie niższa cena. Promotorka zwracała uwagę na złudność takiego myślenia, gdyż często za taki towar trzeba płacić dwa razy. - Podróbki mają krótki okres przydatności, szybciej się psują, mają słabą jakość, więc tak naprawdę kupowanie ich realnie wychodzi drożej – tłumaczyła.
W akcję "Bądź oryginalny. Nie kupuj podróbek" organizowaną przez portal modnaulica.pl, póki co zaangażowali się projektanci m.in. Robert Kupisz, Goshiko, Lilu oraz Paprocki i Brzozowski. Więcej na temat kampanii dowiesz się słuchając nagrania audycji.
bch