Zainwestuj w siebie - idź na kurs

Ostatnia aktualizacja: 02.06.2011 17:56
Na jakie kursy może wysłać Cię pracodawca? Najdziwniejsze szkolenie na jakim byłeś? W Czwórce opowiadamy o nietypowych możliwościach rozwoju swoich umiejętności.
Audio


Patryk Kuniszewicz, prowadzący audycję "W cztery oczy" postanowił przyjrzeć się temu, jak możemy zwiększyć nasze umiejętności w różnych dziedzinach. Najlepszym sposobem są ciekawe kursy i szkolenia.

Reporter Czwórki Błażej Prośniewski, zaznacza, że w wyborze kursu bardzo ważny jest kompetentny instruktor. - Jeśli idę na jakieś szkolenie, muszę być pewny, że będę uczony przez osoby kompetentne, nie laików. O odpowiedź na pytanie, jakie kursy dla swoich pracowników wybierają pracodawcy, poprosił Beatę Borucką, dyrektor merytoryczną w firmie Exertus, eksperta z dziedziny marketingu oraz szkoleń.

Wyróżnić można trzy główne obszary kursów. Kursy, które uczą nas nowych umiejętności, przydatnych również w życiu codziennym; kursy, które pomagają nam radzić sobie w trudnych, ekstremalnych sytuacjach; i kursy, które zapewniają wzrost efektywności osobistej, rozwój osobisty.

- Wdzięcznym i miłym szkoleniem jest wspólne gotowanie ze znanymi osobami, mistrzami sztuki kulinarnej. Jest to szczególnie dedykowane dla działów marketingu, gdzie element kreatywności, współpracy, wymyślania fajnych rzeczy jest istotny dla pracodawcy - mówi ekspertka. Ukryty cel takiego kursu, to lepsza współpraca w tworzeniu czegoś i pobudzanie kreatywności. Przy okazji możemy nauczyć się dobrze gotować i zabłysnąć później w kuchni - dodaje Błażej.

Inny rodzaj szkoleń, to te, które zderzają nas z sytuacjami ekstremalnymi. Przykład? Animohorror. - To spotkanie warsztatowe, z niebezpiecznymi zwierzętami - pająkami, skorpionami, wężami. Biznesowym celem jest tu przełamywanie własnych lęków i oporów oraz umiejętność lepszego radzenia sobie z dużym stresem - wyjaśnia trenerka.

Pracodawcy inwestują też w inne kursy dla swoich pracowników. Na przykład szkolenia z savior-vivre i etykiety biznesowej i towarzyskiej. - Pracodawcy, chcąc budować lepiej i korzystniej wizerunek firmy, inwestują w to, by pracownicy mogli być ocenieni jako ludzie o bardzo wysokim poziomie kultury osobistej - wyjaśnia ekspertka. Etykieta to nie wszystko. Popularne są też kursy wizażu, by pracownicy wyglądali nieskazitelnie. - Jak Cię widzą, tak będą pisać firmę. Tak jak prezentuje się pracownik firmy, tak będzie, podświadomie nawet, przez klienta, czy dostawcę, oceniana firma jako organizacja - dodaje Borucka. Co ciekawe, zajęcia te nie są proponowane wyłącznie kobietom, i mogą obejmować stylizację fryzur, dopasowanie oprawek okularowych, dobór kolorów i krojów garniturów.

Rufin z Gorzowa zdecydował się na ekstremalny kurs spadochroniarstwa. - Było tam 120 chłopaków, bali się na pewno wszyscy. Strach nie do opisania - otworzyli drzwi, pod tobą 800 metrów i wysiadaj. Ale nikt nie spękał - wspomina Rufin. Inni zapraszają na kurs wychowawcy kolonijnego, a nawet kurs tańca brzucha.

Jakie jeszcze kursy proponują słuchacze? Posłuchaj całej audycji - dźwięk w boksie po prawej stronie artykułu.

pg

Czytaj także

Nietypowe szkolenia

Ostatnia aktualizacja: 28.04.2011 16:12
Każde szkolenie się konstruuje tak, by można było je sprzedać. O szkoleniach, nawet tych najbardziej absurdalnych i o ich działaniu opowiedział w "Na Cztery Ręce" Tomasz Łysakowski - psycholog.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Zamiast podwyżki dostaniesz akcje firmy

Ostatnia aktualizacja: 26.05.2011 16:31
Działające w Polsce firmy coraz częściej motywują pracowników, dając im akcje spółki - wynika z raportu firmy doradczej Deloitte.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Urlop osobno? A czemu nie!

Ostatnia aktualizacja: 01.06.2011 17:08
Zdaniem trenera osobistego Miłosza Brzezińskiego wakacyjny wypoczynek bez drugiej połówki ma wiele zalet. Jakich?
rozwiń zwiń